Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:30:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 29-10-2009, 21:27:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
Paar dagen geleden verscheen dit bericht in de media (van Telegraaf-website:

Citeer:
'Wereld vergaat pas in 2208'
AMSTERDAM - De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.
maya kalender Foto: Michel Schnater

Wie op Google 2012 intikt krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. De onheilsprofeten en newage-aanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. De zwartkijkers gaan er van uit dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.

Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT. Het probleem is dat het Zuid-Amerikaanse indianenvolk de Maya's niet één maar vier kalenders hanteerde, die allemaal even ingewikkeld waren. Bovendien hadden de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen.

Het ging mis bij de vertaling van de Maya-kalender naar de Greenwich Mean Time (GMT) , de huidige standdaardtijd. De Duitse aardwetenschapper Andreas Fuls rekende het nog eens na en concludeerde dat het einde van de Maya-kalender pas in 2208 valt. En hij gaat er van uit dat de telling dan gewoon weer bij het begin begint. De Maya-'eindtijd' zou daardoor sinds het ontstaan van de aarde al zo'n 150.000 keer moeten hebben plaatsgevonden.

De meer spiritueel ingestelden geloven dat op 21 december 2012 de kosmische hemelpoort openzwaait. De zon klimt dan naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende. Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is nuchterder dan de new age-aanhangers. âÇ- fDi t gebeurt elke paar duizend jaar weer”, zegt hij. Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte 'evenaar' van de Melkweg, aldus Strous in NWT.

Hoe de wereld zal vergaan als de onheillsprofeten wel gelijk hebben is te zien in de speelfilm 2012. Regisseur Roland Emmerich heeft op gebied van special effects alles uit de kast gehaald om de rampspoed uit te beelden. Vanaf 11 november draait de Hollywood-productie in Nederland.

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 29-10-2009, 21:28:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
angel26 schreef:
als je om je heen kijkt, zie je dat er steeds meer dingen veranderen.

Ik heb er een boek over gelezen, en ik denk dat het best eens waar kan zijn.
Dat de wereld vergaat geloof ik niet, maar dat het allemaal drastisch zal veranderen wel


mag ik vragen welk boek dat is geweest? :D

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 29-10-2009, 22:51:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
Nickid schreef:
angel26 schreef:
als je om je heen kijkt, zie je dat er steeds meer dingen veranderen.

Ik heb er een boek over gelezen, en ik denk dat het best eens waar kan zijn.
Dat de wereld vergaat geloof ik niet, maar dat het allemaal drastisch zal veranderen wel


mag ik vragen welk boek dat is geweest? :D

dat mag je. het was:
de maya voorspellingen voor 2012
geschreven door: gerald benedict
isbn nummer: 978-90-5764-432-0
uitgegeven door: librero
www.librero.nl

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 30-10-2009, 22:41:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Whaha ja ik las het artikel vandaag. Slaat echt totaal nergens op wat er in dat artikel staat. Degene die dat artikel geschreven hebt snapt werkelijk NIKS van de profitie. Het is niet meer dan een mening. Het onderzoek waar naar verwijst wordt is hartstikke oud en al lang van tafel geveegd. Het feit dat er staat dat de maya's 4 kalenders hadden slaat al nergens op. En dat daardoor de 'fout' is ontstaan is al helemaal waanzin. 1 kalender beschrijft de versnelling van de tijd en die loopt van de oerknal tot ergens in 2011, 2012, period... Dat heeft geen klap te maken met de andere kalenders, die beschreven wanneer het beste sex gehad kon hebben of wanneer het beste een zaadje de grond ingeduwd kon worden.
Ik ga er tegenwoordig maar van uit dat informatie vanuit de mainstream media desinformatie is, dat geeft namelijk rust :d

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 31-10-2009, 19:59:32 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Zoek niet verder, de waarheid is allemaal te vinden in 2012 het jaar nul. :P
Oftewel, een kinderprogramma dat inspeelt op de huidige actualiteit.
Naast de film die binnenkort komt nu ook dus een serie
Ik word er ondertussen een beetje gek van deze media hype.
Er komen steeds meer verhalen over wat er wel niet allemaal kan gebeuren.
Zoals een paar post voor deze al te zien is een een artikel dat de wereld pas over dik 200 jaar vergaat.
En zo kunnen we nog wel even door gaan.

Op de een of andere manier trekt het mensen als het gaat om vernietiging van de aarde.
Paar maanden geleden was er een artikel over dat we op vele manieren onze eigen planeet kunnen opblazen.
Waarom zal je in godsnaam zo onderzoek doen?
Je schiet er toch niks mee op?
Je gaat toch niet eigen planeer opblazen?

Of op tv, iemand die er heilig van overtuigt is dat het in het jaar 2011 is.
Zijn baan en alles ervoor opgegeven.
Geen inkomsten meer.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet denken van 2012.
Er zijn nu zoveel verhalen over.
Gaat er echt iets gebeuren?
Of is het gewoon een sprookje?
We zullen het weten.
In 2013...

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 31-10-2009, 22:22:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ramptourisme

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 31-10-2009, 23:00:40 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
truitje schreef:
ramptourisme


:mrgreen:

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 01-11-2009, 17:07:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
@ krantenbericht:

LOL

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 01-11-2009, 20:49:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
boarder schreef:
Zoek niet verder, de waarheid is allemaal te vinden in 2012 het jaar nul. :P
Oftewel, een kinderprogramma dat inspeelt op de huidige actualiteit.
Naast de film die binnenkort komt nu ook dus een serie
Ik word er ondertussen een beetje gek van deze media hype.
Er komen steeds meer verhalen over wat er wel niet allemaal kan gebeuren.
Zoals een paar post voor deze al te zien is een een artikel dat de wereld pas over dik 200 jaar vergaat.
En zo kunnen we nog wel even door gaan.

Op de een of andere manier trekt het mensen als het gaat om vernietiging van de aarde.
Paar maanden geleden was er een artikel over dat we op vele manieren onze eigen planeet kunnen opblazen.
Waarom zal je in godsnaam zo onderzoek doen?
Je schiet er toch niks mee op?
Je gaat toch niet eigen planeer opblazen?

Of op tv, iemand die er heilig van overtuigt is dat het in het jaar 2011 is.
Zijn baan en alles ervoor opgegeven.
Geen inkomsten meer.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet denken van 2012.
Er zijn nu zoveel verhalen over.
Gaat er echt iets gebeuren?
Of is het gewoon een sprookje?
We zullen het weten.
In 2013...

En dat is precies waarom deze shit in de media komt, chaos in hoofden veroorzaken in hoofden, waninformatie. Onze les hieruit: zelf je waarheid vormen

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 02-11-2009, 20:22:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
En dat is precies waarom deze shit in de media komt, chaos in hoofden veroorzaken in hoofden, waninformatie. Onze les hieruit: zelf je waarheid vormen
Deze uitspraak valt heel gemakkelijk om te draaien. Juist het feit dat iedereen 'voor zichzelf denkt' leidt tot de meest exotische en exessieve gedachtenkronkels, zoals die o.a. hier de revue passeren. In dit kader, dus die Maya-kalender, zijn het ook juist de pseudowetenschappers die 'zelf een mening vormen' en van daaruit alles doen om die ideeën te onderbouwen. Met alle heisa van dien...
Toch?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 02-11-2009, 20:54:49 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Vyu schreef:
Citeer:
En dat is precies waarom deze shit in de media komt, chaos in hoofden veroorzaken in hoofden, waninformatie. Onze les hieruit: zelf je waarheid vormen
Deze uitspraak valt heel gemakkelijk om te draaien. Juist het feit dat iedereen 'voor zichzelf denkt' leidt tot de meest exotische en exessieve gedachtenkronkels, zoals die o.a. hier de revue passeren. In dit kader, dus die Maya-kalender, zijn het ook juist de pseudowetenschappers die 'zelf een mening vormen' en van daaruit alles doen om die ideeën te onderbouwen. Met alle heisa van dien...
Toch?


Als je zelf je waarheid vormt is dat nog geen probleem, maar als je dat aan iedereen wil vertellen en wijs wil maken dat 'dat' de waarheid is, krijg je dus die chaos in de hoofden. of die gedachtenkronkels.
Denk ik dan...

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 02-11-2009, 21:39:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Boarder,

Niemand dwingt iemand de 2012-perikelen als zoete koek bij het ontbijt te nemen hoor. :p Eígen keuze. Kennelijk smaken broodje-aapverhalen buitengewoon goed.
Daarnaast is het overnemen van andermans mening/idee/mentale uitspatting géén voorwaarde voor de 'kronkels' en rariteiten die we wel eens voorbij zien paraderen. We weten allemaal dat een geïsoleerde geest die zelfstandig alles uitkookt nog véél gekker (en gevaarlijker) is. We hebben juist de spiegel van de medemens nodig om eens lekker 'anders' te kunnen doen etc. enz. bla bla bla...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 17:39:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Vyu, ik snap je reactie. Jij hebt ook enigszins gelijk, omdat de meeste mensen niet meer gewend zijn om voor zichzelf te denken. De meeste mensen zijn gewend om achter anderen aan te lopen. Daarom zijn ze vergeten dat ze kunnen 'aanvoelen' of iets klets is en bijvoorbeeld als propaganda wordt gebruikt. Dat kunnen we allemaal. En daar doel ik op. Zelf denken, onderscheid maken en niet al te happig reageren op dingen uit het 8 uur journaal

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 19:30:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Ik houd van de krant. Dat ze het niet hadden over 2012 , maar dat het eigenlijk moest zijn 2212...dat ze een verkeerde berekening hadden gemaakt omdat de maya kalender 'zo moeilijk is' en dat soort onzin :P

Ach , als het 2212 is , merken we er toch niks meer van. Hoop ik toch.
Ik ga mezelf iig niet in laten vriezen om te kijken of het daadwerkelijk zo is.

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jaar 2012
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 20:06:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-11-2009, 16:19:23
Berichten: 13
Locatie: Wormer
21 December 2012 om 11:11 (welke tijdzone weet ik niet precies) is wanneer er een aantal hemellichamen, onder andere de planeet Aarde, de Zon en de ster Sirius uitgelijnd staand richting het centrum van onze sterrenstelel, genaamd de Melkweg.

Ik geloof niet dat er op die dag zelf er ineens een ongelooflijke verandering zal plaatsvinden, maar dat de aantal jaren daarvóór en daarná significante veranderingen in bewustzijn vertonen die zullen leiden tot een sprong in bewustzijn naar een harmonieuzere en lichtere staat van zijn én tegelijk ook een definitieve scheiding van de niet-geevolueerde bewustzijnsstromen. Dit alles zal subjectief worden ervaren, omdat niet iedereen op hetzelfde niveau is.

Naar mijn inzicht is tijd, natuurlijk, een grote illusie, maar dat zeg ik dan omdat ik tijd zie als niets anders dan uitbreiding van gewaarzijn. Net zoals een inktdruppel op een stuk doek dat uitbreidt, precies zo breidt bewustzijn zich uit en reikt naar de hogere regionen van het geheel. De ruimte, of het doek, waarop dit gebeurt bepaald de snelheid van de verandering of expansie. Het is dus dan nog wel de vraag hoe groot die verandering van positie is binnen het geheel is of, hoe meer men gewaar is van het zichzelf in het leven.

Wat betreft natuurrampen, ziektes en alle andere 'negatieve' voorspellingen: Ik ben ervan overtuigd dat wanneer het denken van genoeg mensen zodanig verandert van een overwegend zelfdestructieve naar een overwegend onvoorwaardelijkie liefde-voor-het-zelf bewustzijn en het Aardse ras zichzelf heelt, er geen behoefte meer is van de planeet om haarzelf te reiningen door middel van aardverschuivingen, vloedgolven en vulkaanuitbarstingen.

Ik denk wel dat de dingen die we vaker zullen zien zijn: Buitenaardse Rassen, Meer mensen met 'paranormale gaves' en baanbrekend denken, maar ook verheviging van negative manipulatie, opvoering van bedrog en verhoogde aanwakkering van angst. Deze dingen zien we nu natuurlijk al, maar de mate waarvoor wij onszelf voor deze ervaringen openstellen des te geprononceerder ze zich zullen laten blijken in onze levens.

Inderdaad, fabelachtige tijden!

_________________
Let's all Focuss towards a common Thought!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 15 6 7 8 9 10 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl