Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-04-2024, 08:24:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06-10-2008, 21:37:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 12:24:29
Berichten: 53
Locatie: Zaanstreek
Tijd voor jezelf nemen is natuurlijk prima, en ook nodig, wel afhankelijk van hoe je die tijd invult natuurlijk ;)
Een minuut voor jezelf, om even na te denken is zeker niet verkeerd. Als ik nog even een toevoeging mag geven aan je topic; wanneer je een druk leven leidt waar veel gehaast bij komt kijken, is het ook een aanrader om iedere dag, gewoon een vol uur volledig aan jezelf te besteden. Geen diepzinnige raadsels proberen op te lossen, nee gewoon een uur even hersenloos iets doen waar je gewoon relaxed door wordt, zoals een boek lezen, instrument bespelen, game spelen, wandeling of wat je dan ook echt leuk vind om te doen. Als je dagelijks dat uur voor jezelf neemt, ben je een stuk minder snel gestrest. :)

_________________
Everywhere... is just a journey away


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2008, 18:34:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Dreamwalker je krijgt van mij een :hart:

Ik ben het helemaal met je eens. Sterker nog je bent nog bescheiden met 1 minuut. Besteed 24 uur aan je hart Automatisch ben je dan goed voor jezelf en alles wat er is. In onze wereld is het besteden aan jezelf negatief gelinkt omdat dat gelijk staat aan egoisme. Maar wanneer je aan jezelf denkt hoeft dat helemaal niet egoistisch te zijn zolang je maar eerlijk en oprecht bent. Blijf open staan met alles wat je doet. Kijk om je heen, kijk wat er gebeurd. Voel wat je doet en wat het met een ander doet. Je bent hier met een doel om te groeien en om verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen. Als je instaat bent om de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet, met de consequenties die daarbij horen dan komt er ruimte. Ruimte voor een ander en voor de wereld. Voor liefde en inlevingsvermogen.

Ps wat ik gek vind is dat hier nog maar zo weinig reacties staan? Durft dan niemand 1 minuut voorzich zelf te nemen? Vind dan niemand zichzelf zo waardevol om even stil te staan bij hoe mooi je bent?

Ik neem een minuut voor mijzelf en de ruimte die het mij biedt geef ik aan een ander!

veel liefs,

Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2008, 20:31:39 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 12:24:29
Berichten: 53
Locatie: Zaanstreek
Het klinkt natuurlijk heel mooi, 24 uur aan je hart besteden, maar dat is gewoonweg niet mogelijk. Een dag vraagt zoveel energie op dat je onmogelijk continu met je welzijn bezig kan zijn. Het is een goeie oefening je niet om zomaar van alles druk te maken, maar het is niet haalbaar om 24/7 ''aan je hart te denken''.

_________________
Everywhere... is just a journey away


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-10-2008, 07:58:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Zeg niet dat het onmogelijk is. Misschien ligt jouw definitie anders van 24 uur vanuit je hart denken.
Je kunt wel vanuit je hart leven, zelfs in deze drukke maatschappij. Je moet je alleen niet laten afleiden door alle impulsen die je krijgt. Ik leef zelf ook niet 24 uur per dag bij mijn hart omdat ik me dus wel laat afleiden, maar ik merk dat ik steeds minder afgeleidt wordt omdat mijn streven wel die 24 uur is.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl