Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:15:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hoe goed kun jij tegen kritiek?
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 11:41:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Iemand heeft kritiek op je. Het raakt een zeer gevoelige snaar en BAM je bent boos. Herkenbaar? Of ben je iemand die kritiek niks doet.. Laat ze maar kletsen. Of is kritiek een leermoment voor je? Hoe ga jij hiermee om?

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 12:02:47 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
het ligt eraan hoe de kritiek gegeven wordt. als het in de vorm van feedback wordt gebracht kan het zeer waardevol zijn en een waar leermoment worden. als iemand enkel zijn gal wil spuien en niet opbouwend aan de slag gaat kan ik daar erg door geraakt worden. zeker als deze persoon iets voor mij betekent of als er iets van de persoon afhangt. het is belangrijk goede en slechte kanten te noemen en mogelijkheden geeft om te spreken over de kritiek

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 12:23:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Als je boos wordt na kritiek ben je niet eerlijk tegen jezelf...'
Aan het bericht van truitje wil ik toevoegen dat het uitmaakt WIE de kritiek geeft. Ik kan op het moment niet zo goed zeggen wat wat dat betreft mijn gevoelige snaren zijn... Ik zal er eens op letten want dat zijn inderdaad precies de punten waar je aan zou moeten werken.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 12:37:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
oei k kan niet goed tegen kritiek hehe..
omdat k me zelf al minderwaardig vind,, als iemand me dan nog eens kritiek geeft kan k wel in trane uitbarste, meestal uit k dat met boos zijn..
het ligt er idd aan hoe de kritiek gegeven word, maar in mijn oren komt het toch meestal negatief aan..

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 13:38:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal zelf ook maar even antwoord geven. Ik kon nooit tegen kritiek. Je had mij bij het minste of geringste op de kast of ik werd verdrietig, neerslachtig enzovoort. Gelukkig is daar verandering in gekomen. Kritiek ligt gevoelig omdat we allemaal een grote of in mindere mate een negatief zelfbeeld hebben. Die zien we niet graag bevestigd, maar wanneer je jezelf gaat afvragen waarom je kwaad wordt dan wordt het interessant. Wat is nu die prikkel die mij raakt en waarom raakt die mij? Ik denk als iemand kritiek uit het altijd een leermoment is, afgezien of die persoon gelijk heeft of niet. Het is een mooi moment voor zelfreflectie en bovendien kan ik waardering voor iemand opbrengen die het lef toont om iets te uitten. Ik heb al enkele keren meegemaakt dat iemand kritiek op mij had en ik van binnen kookte van woede. Toen ik later de moed bijeen had geraapt om er met die persoon over te praten, was de kritiek helemaal niet negatief bedoelt, maar kwam het zo op mij over omdat het me onbewust deed denken aan een negatieve ervaring van vroeger.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 15:06:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Het ligt eraan hoe de kritiek overgebracht wordt, zoals truitje ook al zei. Ook speelt de persoon er ook een beetje een rol bij. Als mijn broer me kritiek geeft is het vaak om me te pesten.

Eigenlijk kan ik wel goed met kritiek omgaan, ik zie het als een leerproces. Ik ken mensen uit mijn familie die dus absoluut niet weten hoe ze met kritiek moeten omgaan, maar dat is wel iets wat je kunt leren.

Duidelijk uitgelegd miracle. Klopt naar mijn mening wel.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 15:26:50 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Als je slecht tegen kritiek kan is het misschien verstandig om goed naar de tekst van dit nummer te luisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=8eK8Edl- ... re=related

' It's not going to stop, till you wise up...'
En zo is het met alle negatieve dingen. Werelds nummer trouwens!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2008, 10:46:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
heel mooi nummer stefke!

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2008, 16:43:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ja he! kende je dat nummer al? Is van de film magnolia. 1.5 uur lang snap je er helemaal niks van tot de laatste 10 minuten, heel irritant.
It's not going to stop till you wise up.... Hoe krachtig is die zin :D

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 08:53:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Kende het nummer nog niet, maar ik ben op onderzoek uitgegaan. Save me van dezelfde zangeres is ook erg mooi.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 09:05:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Licht eraan of het onderbouwt kan worden, en of het relevant is, en hoe het gebracht wordt.
Kritiek is in principe motiverend om waar nodig aanpassingen te doen.....
Zelfkritiek is tevens ook motiverend, probeer het beste uit jezelf te halen, en niet tevreden zijn met een halve waarheid, probeer je gevoel uit te schakelen als iemand kritiek uit die jij als negatief ziet en veronderstel of het van jou van toepassing is om datgeen waar kritiek op gegeven wordt, in je voordeel gaat werken als je er een verandering in aanbrengt....., probeer je in iemands mening te verdiepen, en ga na of er een logica achter zit en of het relevant is op jezelf en je ontwikkeling........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 12:26:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Ik kan niet goed tegen kritiek maar wel tegen feedback. En dan is het echt niet zo dat ik niet eerlijk tegen mezelf ben als ik boos word na kritiek ofzo hoor!
Het verschil tussen kritiek en feedback is dat ik met feedback iets kan. Als je ergens feedback op geeft dan vertel je ook hoe het wel kan/moet en/of beter zou zijn. Als je kritiek geeft vertel je alleen wat er allemaal niet goed gaat en laat je vervolgens die persoon in zijn/haar sop gaar koken kijk en daar kan ik dus niet tegen he?!

Ik vind het dus helemaal niet erg om feedback te krijgen. Hoe meer hoe beter want van feedback kun je leren. Ik kan niet tegen kritiek, helemaal niet als het dingen zijn waar de gever van de kritiek zelf ook geen ster in is. Met kritiek kan ik niks en dus klap ik dicht met als gevolg dat ik boos word en niet meer naar je wilt luisteren.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:20:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Belbe schreef:
Ik kan niet goed tegen kritiek maar wel tegen feedback. En dan is het echt niet zo dat ik niet eerlijk tegen mezelf ben als ik boos word na kritiek ofzo hoor!
Het verschil tussen kritiek en feedback is dat ik met feedback iets kan. Als je ergens feedback op geeft dan vertel je ook hoe het wel kan/moet en/of beter zou zijn. Als je kritiek geeft vertel je alleen wat er allemaal niet goed gaat en laat je vervolgens die persoon in zijn/haar sop gaar koken kijk en daar kan ik dus niet tegen he?!

Ik vind het dus helemaal niet erg om feedback te krijgen. Hoe meer hoe beter want van feedback kun je leren. Ik kan niet tegen kritiek, helemaal niet als het dingen zijn waar de gever van de kritiek zelf ook geen ster in is. Met kritiek kan ik niks en dus klap ik dicht met als gevolg dat ik boos word en niet meer naar je wilt luisteren.

Volgens mij deel jij feedback en kritiek als volgt in:
ALs ik het als positief ervaar is het feedback
Als ik het als negatief ervaar is het kritiek

Vandaar dat feedback altijd positief is, want als het postief is noem jij het feedback. Maar wat is het essensiele verschil tussen negatieve feedback en kritiek?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 22:34:15 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Of misschien moet je eens beter lezen.. en dat bedoel ik niet lullig.

Met feedback kan ik iets ook als het negatief is, met kritiek niks. DAT is het verschil..
Verder zou ik zeggen lees het nog eens want het staat er zeker wel in

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 23:12:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Belbe schreef:
Of misschien moet je eens beter lezen.. en dat bedoel ik niet lullig.

Met feedback kan ik iets ook als het negatief is, met kritiek niks. DAT is het verschil..
Verder zou ik zeggen lees het nog eens want het staat er zeker wel in

Ja klopt, je zegt inderdaad 2x hetzelfde. Dat is me duidelijk. Ik bedoel te zeggen dat jij zelf grens tussen kritiek en feedback bepaald. Jij doet dat, net als ik en ieder ander. De grens tussen kritiek en feedback trek je zelf. Dit is waarom ik je vroeg wat het essentiele verschil tussen feedback en kritiek nu eigenlijk is? Hoewel ik vaak slordig en te snel lees, ging het dit keer volgens mij goed!

Als ik jou wil vertellen dat je lelijk schrijft is
'Je schrijft lelijk' kritiek en
'Je houd je potlood goed vast en hij is ook mooi aangeslepen, maar je handschrift is nog niet zo goed te lezen' feedback. Toch?

Als we het er allemaal over eens zijn dat feedback okee is en kritiek pijnlijk is, dan is het nu de vraag waar de grens tussen kritiek en feedback ligt... Dat vroeg ik aan jou. En jullie 8)

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl