Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:21:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 12:26:26 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik heb een vraag over retrograde lopende planeten.

Wat wil het je vertellen als een planeet retrograde loopt?

Groetjes Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Laatst gewijzigd door rowena1982 op 20-04-2011, 09:26:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 13:30:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Hele goeie vraag, ga even onderzoek voor je doen, misschien dat ik je kan helpen.


Heb voor je gevonden als het goed is, dan ken je door zelf info in te vullen, de berekening maken etc.

http://www.astrologie.ws/pathfind.htm

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 19:59:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Thanks OmegaZion

Ik zie nu pas dat ik ook hier de kleine lettertjes moet lezen ;)
Ik kan je vertellen, ze zijn wel heel klein hoor :oops:

Andere vraag:

Nou heeft iemand retrograde Mars in Weegschaal staan

Nou staat retrograde Mars voor: conflicten uit de buitenwereld kunnen naar binnen gericht worden. Kans op hartnekkige ontstekingen of infecties.

Nou staat Mars in een lucht teken. (weegschaal).
Kan ik het op zo'n manier intrepeteren: Infecties/ontstekingen aan de luchtwegen of zo??

Waar staan de aarde, lucht, water en vuurtekens voor qua lichaamsdelen?
Staan ze uberhaubt voor lichaamsdelen?
Ook dit is me niet duidelijk geworden in de cursus.
Het intrepeteren van alles lijkt me een hele klus. ;)

Alvast bedankt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 20:45:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Hmmm interesante vraag weer, ga wel weer even voor je zoeken, had je trouwens wat aan me vorige post?

*maakt flauw grapje* vuur zal wel effect hebben op de prive lichaams delen

laat je weten of ik iets kan vinden ja

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 11:32:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ja, ik heb er zeker wat aan gehad.
Ik heb veel meer dingen op astro.com kunnen ontdekken ;)


Thanks.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 19:03:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Graag gedaan, sorry dat ik voor je 2de vraag nog even geen antwoord heb, maar ben ziek.

Zodra ik het heb laat ik je direct weten.

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 25-03-2012, 14:54:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Ik heb zelf mars in weegschaal in 12. mensen als winston churchill hadden ook mars in weegschaal. mars staat daar in vernietiging. Maar in mijn ervaring kun je wel vol charme onderhandelen. een retrograde planeet wil zeggen dat de energie naar binnen keert. zoek dan vooral op in de secundaire progressies wanneer deze planeet direct gaat lopen, dat is een keerpunt in iemands leven. ik had dat zelf met saturnus, toen deze progressief direct ging lopen kwam ik het thema meer in de buitenwereld tegen. ik werd toen voor het eerst intern opgenomen in een instelling, waar ik haast geen vrijheden had. ik voelde me overgestructureerd, omdar alles voorgekauwd was en ik niet zelf kon beslissen wat ik wanneer deed. dus dat was meer dan duidelijk.
hopelijk heb je hier wat aan ;) in welk huis staat de mars van de persoon eigenlijk? want dat mag je niet vergeten ;)

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 25-03-2012, 15:56:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Leuke vraag...
Wanneer een planeet retrograde loopt kan het zowel positief als negatief zijn.
Wanneer mecurius retrograde loopt kan er vanalles mis gaan. Je kan de hele dag nog zo je best doen, maar grote kans op miscommunicaties.

of je moet nooit trouwen als venus retrograde loopt, een nieuwe relatie beginnen wanneer mecurius retrograde loopt of een baan aanemen/solliciteren. Alles gaat fout. :P
voor alle schrijvers onder ons: retrograde mercurius is onmisbaar voor dichters!


wanneer een planeet retrograde is, lijkt het alsof hij achteruit door de dierenriem(tekens van alle sterrenbeelden) suist. Dis is natuurlijk moeilijk voortestellen, want alle planeten gaan altijd vooruit in het helal. Hoewel de zon en de maan duidelijk steeds in dezelfde richting draaien, lijken de planeten een ander patroon dan normaal te volgen. Op regelmatige tijdstippen lijkt het alsof de planeten vertragen of omkeren. Dit kan weken soms maanden achtereen(afhankelijk welke planeet) duren.


Dit zelfde effect heb je ook in de trein/ Als twee treinen tegelijkertijd uit het station wegrijden, maar jouw trein rijdt sneller, dan lijkt het alsof de trein naast je achteruit rijdt. Die achterwaartse beweging is een illusie, net als de terograde bewegin van de planeten!

TIP!
Retrograde planeten hebben natuurlijk allen hun invloeden, maar de gene waarvoor je moet oppassen zijn: Venus, mercurius en mars. Verder is er geen reden om er aandacht aan te besteden. Pas als je planeet van richting verandert of retrograde loopt als hij recht boven je geboorteplaneet komt. Maar dit gaat wel heel diep.



Hoop dat je hier iets aan hebt :D
Liefs,
Nalina :wave:

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 25-03-2012, 15:58:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
en ik zie nu pas hou oud dit topic is XD

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 25-03-2012, 22:51:22 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Dat maakt helemaal niets uit Nalina, dit soort topics zijn best wel interessant genoeg om een bump te krijgen hoor haha.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 26-03-2012, 08:17:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Gelukkig ik deel graag mijn kennis over Astrologie :)
Retrograde pfff dat is opzich nog best interessant.

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 26-03-2012, 19:59:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
wat betekent Retrograde ?

:)

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 26-03-2012, 20:14:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Gigo : wanneer een planeet retrograde is, lijkt het alsof hij achteruit door de dierenriem(tekens van alle sterrenbeelden) suist. Dis is natuurlijk moeilijk voortestellen, want alle planeten gaan altijd vooruit in het helal. Hoewel de zon en de maan duidelijk steeds in dezelfde richting draaien, lijken de planeten een ander patroon dan normaal te volgen. Op regelmatige tijdstippen lijkt het alsof de planeten vertragen of omkeren. Dit kan weken soms maanden achtereen(afhankelijk welke planeet) duren.

Beter kan ik het niet uitleggen. Het is dus een illussie alsof de planeten de andere kant op draaien als t ware

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 30-03-2012, 07:55:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-03-2012, 11:18:07
Berichten: 825
Locatie: in een hoekje
Nalina schreef:
Gigo : wanneer een planeet retrograde is, lijkt het alsof hij achteruit door de dierenriem(tekens van alle sterrenbeelden) suist. Dis is natuurlijk moeilijk voortestellen, want alle planeten gaan altijd vooruit in het helal. Hoewel de zon en de maan duidelijk steeds in dezelfde richting draaien, lijken de planeten een ander patroon dan normaal te volgen. Op regelmatige tijdstippen lijkt het alsof de planeten vertragen of omkeren. Dit kan weken soms maanden achtereen(afhankelijk welke planeet) duren.

Beter kan ik het niet uitleggen. Het is dus een illussie alsof de planeten de andere kant op draaien als t ware


Goeie uitleg Nalina! :D heel interessant, want ik weet zelf ook niet goed wat retrograde precies inhoud.
Ik heb er net zelf ook even een stukje over gelezen. Het is idd net alsof op bepaalde tijdstippen de planeten vertragen of omkeren.
Anders gezegd is het het direct lopen van planeten wat voor zeer grote schommelingen en veranderingen in ons leven kan zorgen.
Zo wijst het op een gevoel van onmacht en blokkade op het betreffende levensgebied. Natuurlijk vinden we onze eigen oplossingen om hiermee om te gaan, maar we voelen steeds weer dat er geen goede aansluiting is met de met de wereld om ons heen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Retrograde planeten
BerichtGeplaatst: 19-04-2012, 23:25:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Ik ben momenteel bezig met het verdiepen in medische astrologie, en ik merk in de praktijk dat een retrograde planeet (en dan met name de persoonlijke) een grote nadruk heeft in de horoscoop mbt de gezondheid. iemand met een retrograde mars in weegschaal heeft mars al in vernietiging staan, omdat mars heerst over ram, en dus in het tegenovergestelde teken staat. de huis positie is belangrijk, maar in het algemeen zal mars retrograde in weegschaal zorgen voor infecties, en vooral het bekken zal het zwaar te verduren krijgen.

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl