Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:47:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 15:15:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik heb er mijn gedachten eens over laten gaan. Ik ben redelijk thuis in de astrologie, en tevens heb ik wel eens een horoscoop geduid, maar desondanks heb ik er weinig mee. Wat ik ben gaan denken is dat het eigenlijk niets meer of minder is dan een spiegel waar je inkijkt, en je op deze manier te zien krijgt wat je kunt/wilt zien. Dat houdt in dat je er met jouw bewustzijn datgene uithaalt waar je iets mee kunt. Het klopt altijd. Maar tevens betekend het dat een horoscoop als zodanig niets waard is; het is er pas in relatie tot de persoon in kwestie die er naar kijkt en er dingen uithaalt.
Het heeft dus niets met voorspellen en waarzeggerij te maken. Het zijn allemaal symbolen en patronen, die als een puzzel passend gemaakt worden voor degene die dat wil. Er staat dan niets 'in de sterren geschreven', maar de symbolen worden gelezen en geïnterpreteerd zoals gewensd. Volgens mij raakt dit beeld die van de tarot wel.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 15:37:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hallo vumaye,

Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat zijn alle methoden die mensen gebruiken om iets meer te leren over zichzelf of de omgeving.

Tarot, Handlezen, Numerologie, Astrologie enzovoorts. Het is allemaal leuk en aardig maar meer een spiegel en een manier om jezelf op een andere manier over een onderwerp na te laten denken dan een manier om de toekomst of de waarheid te achterhalen.

:) eendelijk iemand die dit ook zo ziet.

Mijn ma zei altijd over de tarot dan 'het is zoiets als de raad van een oude man, Je hoeft hem niet aan te nemen maar je kan er wel over denken'

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 16:08:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
eendelijk iemand die dit ook zo ziet.
Er zijn er gelukkig wel meer op dit forum. We vinden het alleen niet zo vaak terug.

Citeer:
Hallo vumaye,
Aw, ´Vyumae´ volstaat hoor...

Citeer:
Mijn ma zei altijd over de tarot dan 'het is zoiets als de raad van een oude man, Je hoeft hem niet aan te nemen maar je kan er wel over denken'
Eindelijk eens een moeder die het ook zo stelt :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-11-2008, 09:03:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik ben nooit zo goed met namen geweest. Voortaan zal ik copy - pasten ;)

Vyumae

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-04-2009, 19:56:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-04-2009, 18:48:17
Berichten: 7
Locatie: Uden
Hoi Vyumae en Truitje,

Misschien zouden we dit aan ons signatuur moeten toevoegen!
Verspreid de wijsheid ;)

_________________
“If there is any kindness I can show,
or any good thing I can do to any fellow human being,
let me do it now,
and not defer nor neglect it,
as I shall not pass this way again.”

-William Penn

http://www.carmaguy.hyves.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-04-2009, 18:58:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Ben het helemaal met jullie eens! 'men ziet wat men wil zien' zeg maar. Iedereen interpreteert dingen op zijn of haar manier en zo kun je toch ook wel veel hebben aan astrologie. Denk dat het meer een soort van onbewuste 'zelfhulp' is voor veel mensen. Een manier om jezelf beter te leren kennen en begrijpen, je haalt er de dingen uit die je zelf belangrijk vindt en je het meest aanspreken. En het is toch ook wel grappig om af en toe te lezen! :lol: of niet dan? ;)

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 09:21:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik studeer nu zelf astrologie.

Het is niet een soort van toekomst voorspellen.

Astrologie is een leer. Een manier van denken die uitgaat van het idee dat alles in het universum samenhangt en verband houdt met elkaar.

Astrologie is een studie van de geaardheid van de mens. Hieronder word verstaan alle geërfte eigenschappen die reeds vanaf de geboorte bestaan en die onveranderlijk zijn. Door opvoeding en milieu leert men zichzelf sociaal aanpassen, wat wel of niet in overeenstemming kan zijn met de geërfte eigenschappen.

Het verhaal van de horoscoop voldoet lang iet altijd aan iemands verwachtingen. De horoscoop geeft alleen een patroon aan van de neigingen en behoeftes, maar laat niet zien wat men daar zelf mee doet of op welk niveau men functioneert. Men kan dus geen uitspraken verwachten over wat men moet doen. Hoe iemand met zijn mogelijkheden omgaat, is zijn eigen vrije wil en keuze.

Jij bent de schepper, meester over jou lichaam en bestaan!

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 21:03:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Astrologie is een studie van de geaardheid van de mens.
Onder andere, ja.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl