Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:31:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-12-2011, 15:56:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Entiteiten zijn, zoals de omschrijving het al geeft, iets dat heeft geleefd. Het leven is erg bijzonder, evenals onze dood. Niemand weet precies wat er zal gebeuren nadat we zijn gestorven. Het lijkt wel of iedereen een andere toekomst heeft in het hiernamaals. Zouden sommigen naar de hemel gaan? Anderen reïncarneren? Of zitten we er juist allemaal naast en gebeurd er niets!

Mijn eigen ervaring met entiteiten, alsin geesten, ik heb er veel gezien, gesproken, gevoeld en dat gaat in sommige dingen zelfs verder, maar daar wordt het al weer wat persoonlijker en dat doet er nu niet toe.

Entiteiten zijn als het ware ook energieën die rond lijken te dwalen. Energie is immers ook overal aanwezig. Een entiteit is een bepaalde vorm van energie. Je hoort vaak dat mensen het koud krijgen als ze denken dat er een entiteit in de buurt is. Dat kan, want energie kan warm, maar ook koud aan doen.

Tot zo ver, mijn mening en ervaringen over de mysterieuze, entiteiten :p.

groet, Matthijs

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2011, 16:02:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Voor mij is een entiteit een aanwezige geest/energie/wezen dat wetenschappelijk niet helemaal te verklaren is. De een noemt het geest de ander energie, wezen, fantoom, spook.. Er zijn veel woorden voor.

Een entiteit is een aanwezigheid. Van wat, is me om het even.

Personen die als wetende reageren, zullen dit denk ik vaker als ervaringsdeskundige doen dan dat ze iets in boeken hebben gelezen en dit als waar zien. Of door mensen te lezen of op welke manier dan ook.
Je kunt immers iets zelf pas echt weten als je het zelf hebt vast kunnen stellen.

Dat is mijn idee daarover.

Je zegt dat iedereen zijn eigen waarheid daarin vast moet houden, maar mag ik vragen naar de diepere reden van deze post? Ja, je wilt weten wat wij verstaan onder eintiteit.
Maar je haalt er veel meer bij dan enkel het woord entiteit. Je haalt er namelijk onder ander bij hoe iemand zijn/haar mening vormt en zijn/haar betekenis aan gebeurtenissen en waarheden geeft. Er staat daarna een heel rijtje begrippen met daarachter een betekenis die ik niet helemaal begrijp. Heb je dit zo gevonden of zijn dit de betekenissen die jij er zelf aan geeft?

Mijn antwoord over wat ik onder een entiteit versta is hierboven beschreven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2011, 16:43:24 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Tamuríl Telrúnya schreef:
Er staat daarna een heel rijtje begrippen met daarachter een betekenis die ik niet helemaal begrijp. Heb je dit zo gevonden of zijn dit de betekenissen die jij er zelf aan geeft?


Ik denk dat ze dit van wikipedia heeft gehaald gezien dat er ook bij staat vermeld :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 02:43:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
Een leuke topic, Ik heb me een tijdje in verdiept omdat ik nou toch weleens de waarheid wilde weten. Veel spirituele, gelovige mensen met verschillende achtergronden (cultuur,geloof,sektes)die contacten hebben met entiteiten gesproken dat het lijkt alsof deze entiteiten inspelen op de gevoelens, psyche van desbetreffende persoon.

Dit werd nog een keer bevestigd toen ik een EVP sessie ging bijwonen is kijken wat er waar van is. Tot mijn verbazing werd gereageerd op vragen. De antwoorden speelde precies in op wat ik graag wilde horen.
Het lijkt erop dat ze gedachte kunnen lezen. Voor mij blijft is het voorlopig nog een raadsel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 10:41:20 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ah right, dan heb ik het gewoon niet helemaal goed begrepen. Kan ook weleens gebeuren hihi.

Ik blijf trouwens bij mijn eerstgenoemde antwoord.. Voor mij is een entiteit een aanwezigheid die niet anders verklaard kan worden.
Of het nu een geest of energie is, dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik reageer trouwens vaak vanuit mijn gevoel, ik wil echter helemaal niet zeggen dat ik alles weet. of dat wat ik zeg de absolute waarheid is. Want ik ben een mens, met alle fouten die daarbij horen.
Maar soms is het gevoel gewoon heel sterk en denk ik : Ik weet gewoon heel zeker dat het zus en zo is en niet anders.

Dat is de moeilijkheid eraan. Want ieder heeft een beetje zijn eigen waarheid. Die niet per definitie goed of fout is hoor.

@ Moslimpje; Ik heb groot respect voor jou dat je je erin hebt willen verdiepen. Vanuit je geloof denk ik niet dat daar veel op aangestuurd wordt toch? Ik weet niet veel van het Moslim zijn en van de geloofsovertuiging, maar mijn ervaring is hiermee dat zij niet erg openstaan voor het paranormale (zoals het christendom etc. er in mijn ervaring ook nogal stug in is).


Ik wilde met mijn opmerking of er misschien meer achter deze vraag stak, niemand beledigen trouwens. Ik was gewoon nieuwsgierig!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-12-2011, 15:45:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
Tamuríl Telrúnya schreef:
@ Moslimpje; Ik heb groot respect voor jou dat je je erin hebt willen verdiepen. Vanuit je geloof denk ik niet dat daar veel op aangestuurd wordt toch? Ik weet niet veel van het Moslim zijn en van de geloofsovertuiging, maar mijn ervaring is hiermee dat zij niet erg openstaan voor het paranormale (zoals het christendom etc. er in mijn ervaring ook nogal stug in is).


Het is de angst die heerst als het om geesten gaat vandaar dat men liever zich niet wil mengen in deze zaken. Uitzonderingen zijn er wel. Je hebt namelijk ook islamitische geestelijke die in contact staan met entiteiten maar dan met islamitische Lichtmeesters, Islamitische Gidsen, zielen van heilige personen uit de geschiedenis etc. Ze komen allemaal met leuke en intrigerende boodschappen tot een zekere hoogte. Er is bijna altijd een leider in het spel en gemoeid met financiele transacties. Ik denk persoonlijk dat de entiteiten manipuleren en een spelletje spelen om je vervolgens de shit in te helpen. Hoeveel charlatans zijn er in deze wereld ontmaskerd, geven foutieve voorspellingen of tonen na verloop van tijd psychische aandoeningen? Welk channelaar is met nieuws gekomen ipv wijsheden uit oudheidkunde te citeren? Imitatie spiritualiteit is de gang van zaken. De een praat de ander na. De ander komt met info uit de wetenschap wat vaak gelinkt wordt met channelen met UFO's.
Tot op heden helemaal geen meerwaarde van dit fenomeen gezien. Is het misschien zo dat de goede entiteiten als die er zijn helemaal geen contact met de mensheid maken omdat dit niet de bedoeling is?
of zijn het de mensen die niet uit liefde en zuiverheid belangeloos mensen helpen alleen slechte entiteiten aantrekken en manupileren?
ik weet het niet. Is in ieder geval mijn mening. Nuchterheid blijft op zijn plaats :)

Mirror schreef:
@Moslimpje

Misschien is het even handig uit te leggen wat EVP is Electronic Voice Phenomena ; het verschijnsel dat in bandopnames boven natuurlijke stemmen vastgelegd worden.

bron; http://www.paranormalactivities.nl/evpopnames.php


Yep, de informatie op de site klopt. Merendeels spreken ze wartaal. Antwoorden op strikvragen weten ze ook. Het is een schande dat de wetenschap dit niet serieus neemt en onderzoekt. Sorry voor mijn taalgebruik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 17:04:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2012, 15:47:22
Berichten: 75
Er zijn hier ongetwijfeld boeken over geschreven die hier meer opheldering geven.
Het gaat echter wel om een subjectieve ervaring, het is voor ieder anders.
De naam die deze wereld wordt gegeven is het 'astrale rijk' op youtube zijn er ook filmpjes hoe mensen dit ervaren, dan wel in het Engels (zoeken onder Astral Realms of Astral Projections)
Ik zou echter niet te veel tijd aan deze wereld besteden, probeer beter meer bewust te worden naarmate je meer bewust wordt zul je meer te weten komen.

_________________
One does not need to make the sun shine for it always shines.
One simply needs to remove the clouds to let the light come through.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-06-2012, 15:48:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-06-2012, 12:39:16
Berichten: 25
Voor mij zijn entiteiten gewoon geesten. Alleen geef je er dan een andere naam aan. En dan bedoel ik dus alle soorten geesten zeg maar. Dus alle soorten energieen, alle soorten bovennatuurlijke wezens.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl