Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:53:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11-09-2011, 21:09:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Laat het los! nee, je luisterd niet! je begrijpt me niet!

herken je deze woorden?
denk dan even 2 keer na...
iemand heeft iets op het hart liggen dit wil eruit en omarmd worden...
het moet verwerkt worden.

wanneer je zegt laat het los, is dit misschien goed bedoeld, omdat jezelf het nut er niet van inziet om die beleving nog vast te houden. maar soms is het beter op gewoon te luisteren, en het te begrijpen, de persoon wil gezien worden gehoord worden en begrepen worden. wanneer je zegt laat het los komt dit over als een commando... van kop dicht... stel je niet zo aan. maar een beetje medeleven is eigenlijk wat deze persoon nodig heeft.
en het moment dat de persoon zich gehoord en gezien voeld, begrepen voeld... zal dit automatisch losgelaten worden.

ik ben zelf een dader geweest, maar ook het slachtoffer ik ken beide rollen.

en hierdoor kan ik me inleven en heb ik deze situatie begrepen, het is iets dat vele zullen herkennen.
vaak is de manier van te zeggen laat het los, voor jezelf zoiets van pff wat een gedoe al die gevoelens en emoties helemala geen zin in, maar als je er even openhartig naar luistert en het de ruimte geeft en niet afwijst. zul je je doel behalen.

als je de rol bent van het je luisterd niet, ga dan bij jezelf even na, zit de ander nu wel te wachten op mijn emotionele buien en dingen die me dwars zitten, of is die persoon moe en kampt die even met zijn eigen problemen. probeer de persoon in kwestie te benaderen op een rustige manier en vraag even mag ik even me hart luchten...of gaat het even niet. Is het antwoord nee dram dan niet door en probeer het later nog eens en ga het desnoods even opschrijven als het er persee uit moet, neem verantwoordelijkheid over je eigen emotionele staat.

Weet ook dat sommige mensen niet voldoende inzicht hebben om goed te kunnen luisteren, dit is een eigenschap die je kunt aanleren, en iets dat je moet willen aanleren. het nut er van inzien.
ik zie het als een erg nuttige eigenschap om je een beetje in te leven, en zo met iemand die het moeilijk heeft om te gaan, want op deze manier zorg je voor meer liefde in je leven.

communiceren is heel belangrijk in het leven, zeker om banden op te bouwen en ruzies, en irritaties te voorkomen.

liefs Nick

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2013, 18:55:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:40:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2013, 19:03:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Een post van Nickid!
*gaat klaarzitten met een kop sinaasappelsap*

Ik kan me goed vinden in je bericht. Als authist heb ik per definitie moeite met het loslaten van bepaalde dingen, anders blijven ze steken in mijn achterhoofd. Mensen die hier geen verstand van hebben, denken dat ik mijn punt door wil drammen, terwijl ik, zoals jij zegt, juist een luisterend oor nodig heb eer ik het los kan laten. Zo zijn er dingen die mij nu nog achtervolgen, grote dingen waarvan men destijds wilde dat ik het gewoon los zou laten, alsof het niets was. Ze weigerden te geloven dat het voor mij geen keuze is, dat ik sommige dingen niet zo los kan laten en dat het niet goed voelt.
Daarom ben ik zelf minder vaak de dader, omdat ik ook de rol van slachtoffer goed begrijp.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-08-2013, 15:52:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het is een kwestie van openstaan om de ander het te laten loslaten op jou. Je moet niet mee gaan in de emotie van de ander, maar de ander helpen los te weken.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl