Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:56:58

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Spirituele wedergeboorte.
BerichtGeplaatst: 13-05-2021, 12:05:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-05-2021, 11:29:40
Berichten: 1
Ik ben al een tijdje in de ban van spirituele wedergeboorte(egodood).
De meest voorkomende manier van spirituele wedergeboorte is wanneer een mens heel diep in de ellende zitten, bijvoorbeeld bankroet is, ernstig ziek is etc. en feitelijk slechts de keus tussen leven of sterven heeft. Hoe zou men een spirituele wedergeboorte op een alternatieve en veiligere manier kunnen opwekken, zonder eerst op het punt van de afgrond te staan, maar wel op een manier die net zo effectief is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Spirituele wedergeboorte.
BerichtGeplaatst: 22-07-2021, 14:20:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-07-2021, 14:05:11
Berichten: 2
gimpie058 schreef:
Ik ben al een tijdje in de ban van spirituele wedergeboorte(egodood).
De meest voorkomende manier van spirituele wedergeboorte is wanneer een mens heel diep in de ellende zitten, bijvoorbeeld bankroet is, ernstig ziek is etc. en feitelijk slechts de keus tussen leven of sterven heeft. Hoe zou men een spirituele wedergeboorte op een alternatieve en veiligere manier kunnen opwekken, zonder eerst op het punt van de afgrond te staan, maar wel op een manier die net zo effectief is.




Hoi Gimpie,

Spirituele wedergeboorte en vooral egodood is super interessant!
Een non existent ego bij iedereen op grote schaal bevat naar mijn idee een deel van de sleutel naar een vreedzame wereld.
Ik vraag me echter sterk af of het een goed idee of laat staan zelfs mogelijk is om dit 'kunstmatig' op te wekken.

De situaties die je schetst die leiden tot spirituele wedergeboorte ontstaan namelijk niet zomaar. Wanneer je de samenvallende gebeurtenissen in het leven niet langer als toeval aanschouwt maar als een groot web met daarin gebeurtenissen die op elkaar aansluiten dan kun je al gauw de conclusie trekken dat diepe ellende niet zomaar plaatsvindt en dat dit onderdeel is van het transitie proces van die bepaalde persoon. We krijgen allemaal op onze eigen tijd wanneer we er klaar voor zijn dit soort mogelijkheden naar ons hoofd geworpen en wanneer je er klaar voor bent zal dat zichzelf manifesteren in een spirituele wedergeboorte.

Toen ik de mijne had wist ik zelf niet eens wat er gebeurde en wat het precies was, ik dacht dat ik stierf, alles deed pijn, ik voelde me kwetsbaarder dan ooit, naakt en ik dacht dat ik uit elkaar ging spatten. Zag alle kleuren van de regenboog en nadien voelde ik me zo licht als een veertje. Als ik het snel moet uitleggen vergelijk ik het vaak met een Pokemon evolutie. Bij mij gebeurde het terwijl ik in een toxische relatie zat en eigenlijk al lang wist dat ik die moest beëindigen maar door mijn ontwikkelde verlatingsangst kreeg ik dat eerder niet voor elkaar.

Kortom, het gebeurt wanneer het moet gebeuren.
Zoals met alles in het leven.

Liefs en groetjes,

Kaj


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl