Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:54:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Energie?
BerichtGeplaatst: 24-11-2008, 18:16:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-01-2008, 16:21:38
Berichten: 83
Locatie: Assendelft
Dit is al mijn zoveelste topic over dit onderwerp, maar ik ben nog steeds geïntreseerd aangezien het zich lijkt te 'ontwikkelen'. Als ik namelijk een bepaald gevoel opwek (ik weet niet hoe ik moet gewoon even niks doen en dan het laten komen), dan lijkt het alsof het uit mijn hart komt en ik voel het vooral in mijn armen als ik vervolgens probeer het in mijn handen te voelen lijkt het of er een laagje om mijn vingers komt, heeft dit iets met energie/chakra's te maken? Het is misschien niet goed want daarna als ik het redelijk lang heb gedaan (kan het steeds langer volhouden) klopt mijn hart zwaarder voor eventjes (2/3 seconden).

Heeft iemand dit ook of kan iemand hier info over geven?

- Lars

_________________
Larsje1995
@
spirituelejongeren.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Energie?
BerichtGeplaatst: 08-12-2008, 19:31:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2008, 09:39:00
Berichten: 79
Dat je hart zwaarder klopt, is wellicht omdat je rustiger aan het worden bent.. En wat je voelt is energie idd van je aura. Niet forceren, maar gewoon af en toe oefening doen , succes!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Energie?
BerichtGeplaatst: 11-12-2008, 13:01:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Hoi Lars,

Hier zijn wat tips om bekender te worden met energie.

Theorie:

Energie wordt ook wel Prana genoemd. Prana heeft een blauw zilveren kleur. Als je aan Prana denkt dan komt deze naar je toe, verzameld het zich in je energieveld / Chakra’s en ‘verruimd’ het je bewustzijn. Chakra’s hebben meer dan 1 functie, maar als jij je aandacht op een Chakra richt en jezelf hierop concentreert terwijl jij je gedachten stil houd dan verzamel je Prana in het Chakra. Het nut hiervan is dat alles een uitwisseling is van energie en jij dus brandstof nodig hebt om spirituele / paranormale dingen te ervaren. Het Chakra is dus een soort opslagplaats voor een bepaalde soort energie sinds elke Chakra een eigen vibratie / frequentie heeft. De Prana die je in een Chakra verzameld neemt de vibratie / frequentie van het Chakra aan. Tijdens je slaap laad je energie ook enigszins bij, maar wat je wilt is meer energie. Hoe meer energie hoe beter. Deste meer energie jij hebt deste meer jou bewustzijn zich ‘uitbreid’. Hoe langer jij je gedachten stil kan houden terwijl je geconcentreerd je aandacht bij je Chakra houd, deste meer Prana je verzameld.

Praktijk:

1. Ga staan, adem in en denk aan iets wat zwaar op je gedachten ligt en blaas het daarna uit met de intentie om dit los te laten. Doe dit 3 keer.
2. Denk nu aan je lichaam, je voeten, onderbenen, knieën, bovenbenen, onderlichaam, bovenlichaam, schouders, armen, handen, nek, gezicht, lippen, mond, tanden gehemelte etc. Denk aan zoveel mogelijk lichamelijke dingen, probeer echt bewust te worden van je fysieke lichaam.
3. Steek nu je dominante hand voor je uit en buig je pink en ringvinger enigszins plat op je hand. Ongeveer 2 vingers breed onder je navel zit een Chakra punt. Houd je handhouding aan en plaats de 2 vingers die nu naar buiten steken zo’n 10 cm voor het Chakra punt.

Wat voel je nu in je vingers? Voel je iets? Probeer het nog eens als je niets voelt, haal je vingers even weg en plaats ze weer voor het Chakra, geef het een paar pogingen. Het is een heel subtiel gevoel in je vingers. Een tinteling. Mannen voelen het wat minder snel dan vrouwen.

Laat nu je hand weer terugvallen in zijn natuurlijke open positie. Ga met je gedachten nu naar je hand, kijk naar je hand. Denk aan je hand. Wat voel je? Kun je dat gevoel uitbreiden tot een soort bal om je hand? Experimenteer er wat mee.

Dit waren wat praktijk voorbeelden om energie te voelen. Nu gaan we energie leren zien. In stap 2 van het voelen van energie vroeg ik je om bewust te worden van je fysieke lichaam. Dit gaan we wederom gebruiken. Als je in je bed ligt en het is donker op je kamer ga je weer bewust worden van je lichaam. Denk aan de details van je lichaam, wordt je zo goed mogelijk bewust van je lichaam. Als je klaar bent kijk dan eens rond in je kamer. Wat zie je?
Er is een soort statische ruis die overal aanwezig is. Net als sneeuw op de TV, maar dan transparant. Als je goed kijkt dan zie je een blauwe en een rode energie. Die blauwe energie is de Prana energie waarmee je wilt werken. Alle materie is energie en jij bent een deel van de blauwe Prana energie. De rode energie, daar wil je niet mee werken, dat is een ‘negatieve’ energie. Werk met de energie waar jij een deel van bent, werk met de blauwe Prana energie en je zult groeien in je bewustzijn en je spiritualiteit.

Veel succes! :wink:

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl