Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:19:58

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 29-04-2009, 19:33:52 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand heb ik Dreamwalker (Chris) geinterviewd!
Nog maar net in april, maar dus ook nog op tijd :wink:
Veel plezier met lezen!


---

1. Hoe ben je op het forum gekomen en wat vind je het leukste aspect aan het forum?
Ik heb vanuit thuis al wat van spiritualiteit meegekregen. Mijn moeder en mijn twee zussen staan ervoor open en we praatten er zo nu en dan eens over. Omdat ik qua leeftijd veel verschil met mijn ouders en zussen, kon ik niet altijd mee in de gesprekken. Ik ging dan zelf nadenken of informatie opzoeken. Ik heb heel wat boeken in de bieb versleten en ook op internet naar informatie gezocht. Op een gegeven moment zag ik een hit op Google die verwees naar de pagina van spirituele jongeren. Ik werd meteen enthousiast en heb me meteen aangemeld. Het voelde als thuiskomen. Nu ben ik veel minder actief op het forum dan eerst, en kom er nu alleen als ik er behoefte aan heb. Dat werkt voor mij het prettigst.

Het leukste aan het forum vind ik dat het vrij toegankelijk is voor iedereen. En als je eens geen zin of behoefte hebt aan ‘zware kost’ dan kun je lekker even ontspannen in lekker babbelen. Je kunt heel veel kanten op in dit forum, en wat je ook doet, je word er niet op aangekeken. Iedereen laat elkaar vrij in wat hij/zij doet en ook meningen worden geaccepteerd en men steunt en helpt elkaar. Super!


2. Geef 5 woorden (met uitleg) die jouw karakter het beste omschrijven.
Avontuurlijk
Ik ben constant toe aan iets nieuws. Ik kan niet lang met hetzelfde bezig zijn, dan is de uitdaging weg. Ik wil nieuwe dingen horen, zien, ruiken, proeven. Ik durf ook best een risico te nemen. Ik doe eerst en daarna ga ik denken. Ik ben impulsief, neem risico’s, durf te ondernemen. Als het fout gaat, draag ik de consequenties. Ik wil graag reizen maken. Ik heb al veel mooie dingen gezien in de wereld, maar nog maar zo weinig. De wereld heeft nog veel meer te bieden, en ik wil er alles uit halen wat er in zit.

Onafhankelijk
Ik ben een vrij persoon. Ik kan me niet echt binden. Wel aan een persoon in de liefde, maar niet aan een locatie of werk of iets dergelijks. Ik kan me ergens volledig instorten, maar ook vrij snel weer stoppen. Ik ben een denker, een filosoof, een dichter, een dromer. Ik heb vrijheid nodig. Ik leef vaak in m’n eigen wereld, en daar moet je me ook naar toe laten gaan als ik daar behoefte aan heb. Ook heb ik mijn eigen mening over dingen. Ik ben vrijgevochten. Ik kan niet in een hokje leven, ik functioneer het beste ‘in het veld’. Als ik privacy nodig heb, dan neem ik die.

Gevoelig
Ik ben een gevoelige jongen. Ik ervaar dit als positief. Ik durf mijn emoties te uiten, en dat lucht vaak op. Ik kan erg geraakt worden door mensen, gebeurtenissen, mooie zinnen/verhalen, uitzichten, muziek, films, kleuren, natuur, noem maar op. Ik beleef alles heel intens. Dat is soms erg vermoeiend, maar aan de andere kant zo mooi dat ik niet anders wil. Ik voel ook heel goed stemmingen aan. Ook krijg ik een bepaald gevoel als ik mensen voor het eerst ontmoet, ik weet bijna altijd meteen hoe die persoon is.

Romanticus
Ik houd van gedichten, boeken en verhalen. Ik houd van films, foto’s, musicals, muziek, etc. Alles wat op zijn eigen manier een verhaal verteld en een bepaald gevoel of emotie vertegenwoordigd, slok ik als het ware op. Ik ben zelf ook veel bezig met muziek maken, acteren, schrijven, fotograferen, om mijn eigen gevoelens en gedachten te uitten. Als ik acteer, kan ik helemaal wegsmelten in mijn rol.

Levensgenieter
Ik probeer in alles het goede te zien. Ik ben heel lang een erg negatief persoon geweest. Maar ik heb geleerd het positieve te zien, en dat is een van de mooiste dingen die ik heb mogen leren. Ik kan nu genieten van heel kleine dingen. Een zwak, waterig zonnetje in de ochtend, een vogel die zingt, een bloem die uitkomt. Verder ben ik vaak vrolijk en houd ik ervan om met mensen te praten en gezelligheid op te zoeken en te maken. Ik haal alles uit het leven wat er in zit. Ik wil LEVEN.

Deze 5 woorden zijn de ‘kernwoorden’ voor Chris, vanuit mijn oogpunt. Ik heb wel karaktertrekken die duidelijker omschrijven wie ik ben, maar deze woorden komen het eerst in mij op. Deze eigenschappen vind IK het belangrijkst, en hierin zie ik mezelf het liefst groeien.

3. Hoe kom je spiritualiteit tegen in je leven en wat heeft het losgemaakt?
Ik zie om mij heen veel vormen van spiritualiteit. Ik merk dat steeds meer mensen ervoor open gaan staan. Toch, binnen mijn eigen vriendenkring zijn er slechts weinige die spiritueel zijn. Mijn moeder en zussen wel, maar met hen praat ik er weinig over. Ik heb een paar goede vrienden met wie ik over alles kan praten, en in principe is dat voor mij ook wel genoeg. Ik merk aan mijzelf dat ik heel erg wissel in behoefte aan spiritualiteit. Ik kan maandenlang enorme behoefte hebben om dingen op te zoeken, antwoorden te vinden, met mensen te praten. Maar net als nu, ben ik al een paar maanden met m’n eigen ontwikkeling bezig, en dat drukt de spiritualiteit een beetje naar de achtergrond. Maar ik forceer niets, en laat alles op mij afkomen en bepaal op het moment zelf wat ik ermee doe.
Wat het losmaakt is een maalstroom aan gedachten. Ik ben een echte denker. Zodra ik de kans heb (en dat gaat erg ver) dan zit ik met mijn gedachten in verre werelden en grote vraagstukken. Ik kan enorm piekeren. Ik wandel graag met m’n hond en dan kan ik altijd dingen overdenken en ze een mooie plaats geven. Het geeft me ook een soort houvast in het leven. Ik kan vrij chaotisch leven, en ik heb helemaal geen gestructureerde ‘idee’ of ‘overtuiging’ van enige religie of levensovertuiging, maar ik geloof een beetje hierin, een beetje daarin, en op een of andere manier heb ik daar zo’n beetje mijn eigen ‘custom-made’ levensovertuiging van gemaakt. En daar heb ik dan op mijn manier houvast aan.

4. Welk aspect van het menselijk karakter boeit jou het meest?
Individualiteit.
Mensen zijn geneigd om als individu door het leven te gaan, maar komen er gaandeweg achter dat ze anderen nodig hebben om te overleven, en de dingen te bereiken die ze willen bereiken. Als ik door een stad loop, zie ik honderden mensen lopen. Ieder loopt een eigen kant op, en als je ze passeert lopen ze straal langs je heen alsof je er niet bent. Sommigen lopen met wat vrienden rond, maar negeren andere mensen. Alleen wanneer men een bekende ziet, is er even contact. Net alsof je toevallig alleen die bekende ziet lopen, en niet alle andere mensen.
Ik vind dit soms zo ontzettend lachwekkend. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Natuurlijk heeft ieder zijn eigen wereldje, en mag hij daar zijn. Maar het kost zo weinig moeite om even contact te maken met een vreemde. Net dat kleine beetje aandacht kan heel veel betekenen. Toch doe ik er zelf ook aan mee.
Het vreemde is, dat dit per cultuur verschilt. Er zijn landen waarin de mensen elkaar volledig negeren, en er zijn landen waar men iedere vreemde hartelijk onthaalt en uitnodigt voor het avondmaal. Er zijn zo’n grote verschillen in mensen onderling. En hier kom ik dus op het aspect van het menselijk karakter dat mij het meeste boeit:
We willen allemaal krampachtig ons eigen leventje leiden, terwijl we donders goed weten dat we niet zonder anderen kunnen. We negeren elkaar op straat, en reageren alleen op ‘bekenden’. Maar het grappige is, dat dit dus voortkomt uit bepaalde normen binnen één cultuur. Dus aan de ene kant wil iedereen zijn eigen leventje leiden en uniek zijn, maar aan de andere kant doen we dat dan weer allemaal samen. Dus zijn we nog niet echt origineel.

Ga je 1000 kilometer verderop kijken, dan zie je een wereld van verschil. Mensen zijn daar hartelijk en verwelkomen je. Daar is het een schande als je een persoon negeert en getuigt dat van een gebrek aan respect. Zo heeft iedere cultuur zijn eigen gewoonten en gebruiken, normen en waarden. Mensen willen dus verschillend zijn, en toch zijn ze binnen één cultuur eigenlijk, globaal gezien, allemaal hetzelfde.

Ik denk dat het lang duurt voor iedereen dit gaat inzien en we samen kiezen voor een persoonlijkere omgang met andere mensen op aarde.

5. Welk boek vind jij echt aan te raden en waarom?
Het Naamloze Meisje, van Lisa Carey. Geweldig boek! Een heel spiritueel, romantisch boek met een zeer geladen sfeer. Je ‘proeft’ ieder moment. Het is prachtig geschreven, meeslepend en gevoelig. Er komen zeer verschillende karakters in voor, die ieder op hun eigen manier een rol vervullen in het verhaal, en het zo tot een mooi geheel maken. Er zit veel vooruitgang in het verhaal, terwijl het soms ook stilstaat bij kleine momenten, om te laten zien dat die ook betekenisvol kunnen zijn. Een echte aanrader!

6. Welke droom wil je ooit nog eens kunnen waarmaken?
Reizen. Als ik op mijn sterfbed lig, wil ik kunnen zeggen: ik heb een mooie reis gemaakt op aarde, ik heb veel verschillende landen, volken, culturen, natuur en mensen ontmoet en ik heb heel veel geleerd.

Ik wil alles gezien hebben. Ieder land heeft zijn eigen mooie, en minder mooie dingen. Het zal lang niet altijd leuk zijn wat ik aantref, maar het vormt voor mij wel een realistisch beeld van deze wereld, en dat beeld krijg ik niet van de manipulerende media.

7. Als je een muziekstijl was, welke was jij dan en waarom?
Phoe.. lekkere vraag is dit haha. Ik ben een enorme muziekliefhebber. Een dag zonder muziek is een dag niet geleefd. Ik ben zelf muzikant (o.a. gitaar/keyboard) en ik heb ook nog eens een zeer uitgebreide muzieksmaak. Maar als ik mijn persoonlijkheid in een muziekgenre moet plaatsen, dan plaats ik mijzelf in de progressieve rock. Waarom? Omdat dat genre heel verschillende muziek brengt. En vooral rock, kan zowel neigen naar softrock (gevoelige kant) als naar hardrock (doorzettingsvermogen, energie). Deze muziek brengt vaak lange nummers, erg experimenteel. Geen vastgesteld patroon (couplet/ couplet/ refrein/ couplet/ refrein/ refrein). Maar vaak lange intro’s, lange solo’s, gevoelige gitaarpartijen, en gebruik van verschillende muziekinstrumenten. Ook komen vaak verschillende muziekstijlen in één nummer voor. Dat vind ik mooi. Heel dynamische muziek is dat. Ik ben zelf ook experimenteel, gevoelig, alternatief. Eigen willetje, eigen mening.

8. Als je iets aan jezelf kon veranderen, wat zou dat dan zijn?
Ik heb Gilles de la Tourette. Dat is een syndroom waardoor je zenuwtics hebt. Veel mensen denken dat je als je tourette hebt, je hardop scheldwoorden roept enzo, maar het is maar een zeer klein percentage mensen die dat doen. Ik heb dat persoonlijk niet. Verder is het ongeneeslijk en bloedirritant. Het kost bergen energie en mensen kijken je er soms raar op aan. Ik merk dat mensen mij bevooroordelen, en daar heb ik een hekel aan. Medicijnen zijn er wel, maar slechts om het te beperken, niet om te genezen. Ze zijn ontzettend slecht en chemisch en ik slik ze daarom ook niet. Je kunt eroverheen groeien, maar dat is valse hoop, aangezien ik er al ruim 17 jaar aan lijdt. Als ik de mogelijkheid had, dan zou ik dit aan mijzelf veranderen. Verder heb ik wel wat karaktertrekken die ik wat anders zou willen zien, maar in principe vormt dat mijn persoonlijkheid ook weer, dus daar wil ik niet zo snel iets aan veranderen.

9. Een 'lievelingsrijtje'... Kleur, eten, getal, muziek, noem het maar op :wink:
Kleur - Een lievelingskleur heb ik niet. Ik vind alle kleuren op hun manier zo mooi, dat ik geen enkele kleur durf voor te trekken. Maar, ik heb wel een voorkeur voor warme kleuren wat betreft wonen en waar ik me goed bij voel.
Eten - Ik houd vooral van de Italiaanse keuken, maar ook de Indonesische, Chinese en op z’n tijd de Hollandse keuken vind ik erg lekker.
Dier – Paarden, Katachtigen, Salamanders, Zee-Arend, etc.
Getal - Mijn getal is 2.
Muziek - Mijn meest favoriete muziek komt van bands als Pink Floyd, Porcupine Tree, Dream Theater, Day Six, Tool, Muse, U2, Queen, en dergelijke. Maar het ligt ook erg aan mijn stemming. Ik houd ook ontzettend van ontspannende muziek uit verschillende culturen, en van filmmuziek.
Film – The Gladiator, Braveheart, The Last Samurai, Into the Wild, The Illusionist, American History X,The Shawshank Redemption, The Green Mile, Pirates of the Caribbean I, Good Will Hunting, en nog veel meer =P

10. (vraag van Nymphomaniac Phantasy) Hoe ga jij om, met je tegenslagen, hoe geef jij het een plekje?
Ik ben een denker, een piekeraar. Als iets mij gruwelijk tegenzit, ga ik erover piekeren. Piekeren piekeren piekeren. Wat ik dan meestal doe is een eindje wandelen. Dat worden soms wandelingen van een uur of langer. Vaak ’s avondslaat in het donker (weinig afleiding, lekker alleen op straat, hondje mee) ik woon in een dorp, dus ik ben zo alleen als ik dat wil. Dan kan ik alles even overdenken en eventueel hulp vragen aan ‘boven’. Op die manier ben ik lekker moe van het wandelen en heb ik meestal het gros een plekje kunnen geven in mijn hoofd en dan kan ik lekker slapen.

Verder probeer ik er niet te lang mee aan de gang te blijven. Ik pieker dan wel veel, maar als ik geen oplossing zie dan denk ik op een gegeven moment: oké, dit heeft geen zin meer. Ik kan er verder niets mee, en dan zet ik het van me af. Ik kan daar soms heel resoluut in zijn. Van het ene op het andere moment. Dan laat ik het los en besteed ik er geen aandacht meer aan. Dit doe ik om te voorkomen dat ik erin blijf hangen. Dat heb ik in het verleden wel gedaan en dat slokt bergen energie op, die je al hard nodig hebt voor andere dingen. Soms komen problemen op je weg waar je niet direct een oplossing voor hebt. Je moet ze niet negeren natuurlijk, maar soms is het goed om ze even los te laten en dan duiken ze later wel weer op. Je zult zien dat je dan wél weet wat je ermee aan moet. Dit is mijn manier van dingen een plekje geven. Het zal zeker niet de beste manier zijn, maar deze manier past bij mijn persoonlijkheid.

11. Aan wie wil je het interview doorgeven en welke vraag stel je aan diegene?
Ik wil dit interview graag doorgeven aan Dreamcatcher =)
Mijn vraag voor Dreamcatcher is:
Hoe ervaar jij Liefde? Wat is volgens jou de definitie van Liefde?

(stiekem 2 vragen gesteld ;))

Bedankt voor het lezen! Wie nog vragen of opmerkingen heeft mag natuurlijk altijd nog een pb’tje sturen.

Deniece: veel succes met het interview!

Veel liefs en een warme groet,
Dreamwalker,

Chris

---

Chris, heel erg bedankt voor je mooie antwoorden.
Volgende maand interviewen we Dreamcatcher!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 18:33:00 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Hi lieve,

Gaaf om te lezen hoe jij over dingen denkt.
Veel dingen herken ik van de keer dat ik je gezien hebt.
Nu snap ik je ook een stuk beter..
Je bent een mooi persoon, laat dat even gezegd worden!

Dikke knuffel,
Angel©®

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 06-05-2009, 16:10:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2009, 14:13:18
Berichten: 1046
Locatie: Groningen
leuk interwiew ^^

_________________
๏๏ ๏̯͡๏ 。◕‿◕。 ツ ಠ_ಠ


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 14-05-2009, 19:47:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Wat een interview! Echt mooi en helder neergezet hoe jij tegen dingen aankijkt. Knap hoe jij 'piekerproblemen' van je af kunt zetten, mooi geschreven stuk. Al met al een mooi interview wat jou persoon, of iig een gedeelte daarvan, goed belicht! :D

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 31-05-2009, 17:58:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-02-2009, 19:28:08
Berichten: 767
Locatie: Hellevoetsluis
omG :shock: Gaaf interview! goed gedaan joh, lees meestal geen interviews, maar verveelde me eerlijk gezegd, hier heb ik een halfuur over gedaan! ;)

xxx
Mouzz

_________________
I'm sorry for the person I became.
I'm sorry that it took so long for me to change.
I'm ready to try and never become that way again.
'Cause who I am hates who I've been.
Who I am hates who I've been...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 01-06-2009, 09:32:19 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
interesant interviews ^^ ik sta soms ok verbaast over het feit dat mensen elkaar negeren als of ze niet bestaand maar ik ben zelf ok wel een beetje schuldig aan ^^.
grt witte wolf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: April 2009: Dreamwalker
BerichtGeplaatst: 10-04-2012, 23:05:41 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Prachtig om de verschillen van toen met nu te vergelijken kerel ;)

sorry voor de bump

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl