Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:53:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Onbewuste Telepathie?
BerichtGeplaatst: 13-09-2011, 19:11:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-09-2011, 18:54:12
Berichten: 2
Ik heb een vriendschappelijke vriend waar ik veel waarde aanhecht. We kennen elkaar via internet. Omdat hij vaak zijn beloftes niet na kwam en ook geen afspraken hebben we geen contact meer.

Nou krijg ik vaak beelden van zijn leven in mijn slaap, soort gevoelens.
Als recent voorbeeld heb ik over hem gedroomt dat er wat was (we hadden al een tijd geen contact meer) en die ochtend kom ik er achter via social media dat het uit is tussen hem en zijn toemalige vriendin.
Ik kan het gevoel niet ontschrijven, het voelt echt heel raar.
Ik zou graag onze vriendschap los willen laten maar het lukt niet, door dit soort dingen.

Is dit onbewuste telepathie? Stuurt hij mij dan dat soort dromen?
Ik heb gehoord dat je daarvoor veel om iemand moet geven of een speciale band moet hebben..
Hoe kan ik dit soort dromen stoppen? Ik zou hem graag met rust willen laten, zodat hij ook verder kan.
Of moet ik hem juist helpen?

Kan iemand mij helpen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Onbewuste Telepathie?
BerichtGeplaatst: 16-09-2011, 01:15:20 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hoi FRB,

Eeerst een algemeen stukje:

De slaap is voor de mens het moment waarop we opnieuw opladen.
Ervan uitgaande dat iedereen die meeleest op dit forum een mens is spreek ik in de gemeenschappelijke zin.
Niet alleen geeft de slaap ons lichaam rust en tijd om zich te 'verversen', we dealen ook met de dingen die zijn gebeurd en de emoties die wij hebben met betrekking op dat wat komen gaat. Dat doen we echter niet op een logische manier, niet de manier waarop we overdags omgaan met indrukken en ervaringen.
Zolang wij wakker zijn hebben we toegang tot de cognitieve delen van het brein. Dat zijn de stukjes van het brein die maken dat we nadenken over datgene wat we doen, terug grijpt op eerdere ervaringen en leert van de dingen die we ervaren. Als we slapen zijn deze delen uitgeschakeld. Op dat moment hebben we "het bewustzijn verloren" en je (onderbewust) emotionele sector krijgt de vrije teugel.

Nu grijp ik terug op jou post:

Je zegt dat je veel waarde hebt gehecht aan de vriendschap, dat deze persoon jou teleur heeft gesteld en dat je, als reactie daarop, het contact hebt verbroken.

Dat is niet niks!


Eerst is er een vertrouwensband. Ik kan me zo voorstellen (en weet niet of dat waar is) dat jullie emoties hebben gedeeld, geheimen misschien zelfs. Ik weet dat het Internet bepaalde grenzen weghaalt waardoor men makkelijker spreekt over moeilijkere zaken.
Ik concludeer daaruit (en je met het me zeker zeggen als ik mis zit aangezien ik een aanname doe) dat je een verlies hebt geleden. Per slot van rekening heb je een vriend verloren. Iets wat doorgaans wordt ervaren als het missen van een redelijk belangrijk familielid.

Ik benoem deze twee dingen omdat ze verband met elkaar hebben.
1. Dromen hebben te maken met onverhulde emotie.
2. Je hebt iets heftigs mee gemaakt, hetgeen emotie oproept.

Ik denk dat je veel droomt over deze persoon omdat hij een belangrijk deel in je leven speelt (in je leven heeft gespeeld) ((ik zet dat laatste tussen haakjes omdat ik niet denk dat je het al los hebt gelaten)).
In mijn ogen zit je midden in een rouwproces en ben je bezig met het verwerken van verlies.

Daar uit volgend zou ik willen benoemen dat ik niet denk dat je 'helderziende dromen' hebt. Ik weet niet of je de 5 fasen van rouw kent? zo niet hieronder de stappen.
Ik krijg de indruk dat je ofwel ontkent dat de relatie (want je hebt ook een relatie met vrienden) over is door je dromen te verklaren met een ongrijpbare/onverklaarbare band. Ofwel aan het onderhandelen bent door je dromen te verklaren als een 'teken van leven'. Bijvoorbeeld: "zie je nu wel?! Ik heb wél een relatie met hem, want ik droom over zijn leven."

1. ontkenning
2. woede
3. onderhandeling.
4. verdriet/depressie
5. acceptatie

Dromen gaan over het verwerken wat er in jou leven is gebeurd. Het is normaal dat je van hem en/of zijn leven droomt omdat dit iets is wat jou, emotioneel, bezig houd, totdat je het kunt loslaten.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl