Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:31:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Gebroken hart
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 09:42:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-03-2011, 00:08:02
Berichten: 93
Hoi Vlinderfay,

Extra lief zijn voor jezelf, je zelf verwennen met een kadootje, een geurtje of tijd voor jezelf vrijmaken om lekker te ontspannen, misschien een dagje welness kan ook thuis.
knuffel karda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gebroken hart
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 22:24:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Vlinderfay,

Liefdesverdriet is misscien wel eens van de ergste pijnen die er is...
Wanneer je liefdesverdriet hebt heb je verdriet om een geliefde...

Het klinkt misschien vreemd als je dit zo leest, maar denk hier eens over na...

Wanneer je liefdesverdriet hebt, moet je iemand loslaten terwijl je eigenlijk nog houdt van die persoon. Om iemand te kunnen loslaten moet je eigenlijk nog meer van iemand houden en vertrouwen in het goede. Probeer verder te kijken dan de emoties die je nu ervaart. Hoe zien jullie levens er over tien jaar uit, wat is allemaal nog mogelijk? Niks is wat het lijkt in het leven. Probeer dan nog meer van diegene waar je verdriet om hebt te houden, laat hem los en verzet je niet tegen verdriet. Verdriet is hetgeen wat je nodig hebt om te verwerken...

sterkte :ahh:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gebroken hart
BerichtGeplaatst: 23-05-2011, 17:27:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Stap 1: Rol je op als een propje met je favoriete knuffel (een kussen werkt ook), trek de dekens over je hoofd en ga heel hard huilen. Dit om even al je frustratie, pijn, enz. kwijt te kunnen.
Stap 2: Nu kun je echt beginnen met het verwerken. Zet voor jezelf op een rijtje waar het niet goed is gegaan en waarom het beter is dat jullie uit elkaar zijn. Het is belangrijk dat je een goed inzicht krijgt in de situatie.
Stap 3: Leef in het nu. Dat klinkt allemaal leuk en simpel natuurlijk, maar dat is het totaal niet. Je met gewon zoveel mogelijk blijven den overdag en 1x per dag een uurtje inlassen om er aan te denken. (Ikzelf vind 's ochtends altijd prettig, dan kan ik me namelijk daarna op de dag richten. Als ik het 's avonds doe blijf ik door denken terwijl ik op bed lig en dat wil je nou juist niet.)
Stap 4: Afsluiting. Schrijf voor de laatste maal al je frustraties, woede, verdriet enz. op papier. Het mogen positieve dingen zijn die je onwijs gaat missen, maar ook punten die je hem kwalijk neemt, alles kan er op. Het gaat er om dat jij je leeg voelt wanneer je daarmee klaar bent. Om het dan echt af te sluiten moet je het papiertje "kwijt raken" om het zo maar even te noemen. Je kunt denken aan verbranden, door de WC spoelen, verscheuren, enz. Doe waar jij je het prettigste bij voelt.
Stap 5: Natuurlijk blijf je af en toe momenten houden dat je diegene mist, maar dat gaat vanzelf over zolang je door blijft gaan. Je hoeft nu niet meer dat speciale moment op de dag in te lassen om even goed te piekeren er over.

Hopelijk heb je hier iets aan. :)

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gebroken hart
BerichtGeplaatst: 24-05-2011, 12:44:23 
Oke, ik ben nog nooit drie jaar met iemand geweest, maar ik was wel smoorverliefd de afgelopen tijd, maar de jongen wees mij af. Dit kjwam voor mij niet meer als een klap omdat ik door mijn vriendinnen was voorbereid.

Wat erg goed helpt bij het verwerken is dat het goed is uitgepraat, als er vraagtekens zijn is het verwerken van liefdesverdriet vaak vele malen moeilijker!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gebroken hart
BerichtGeplaatst: 24-05-2011, 13:23:15 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Misschien denk je dat je er alleen voor staat.
Dat is niet zo.
Bekijk alle mooie dingen om je heen, streef daar naar. Wees niet bang om iets los te laten.
Kijk naar de toekomst en stel doelen voor jezelf:)!

Sterkte, Groetjes Carlien


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl