Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:21:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 06-04-2015, 21:00:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2015, 20:42:30
Berichten: 5
Hallo iedereen!

Sedert enkele jaren ben ik erachter gekomen dat ik hooggevoelig ben. Ik heb altijd een enorme interesse gehad in paranormale zaken en spiritualiteit .

Doorheen de jaren heb ik enkele geliefden verloren. Bij de meeste kon ik hun dood aanvoelen. Op dat moment wist ik niet wat ik voelde maar nadien werd het keer op keer duidelijk dat dit geen toeval meer kon zijn.

Enkele jaren geleden verloor ik een goede vriendin op nieuwjaarsnacht. Tijdens de overgang van oud naar nieuw stond ik met familie naar het vuurwerk te kijken. Op een bepaald moment ben ik in tranen uitgebarsten en was ik ontroostbaar,niet wetende waar dit gevoel vandaan kwam. De dag nadien vernam ik dat een vriendin was omgekomen in een ongeluk op het moment dat ik ontroostbaar was.

Enkele jaren later is mijn grootmoeder overleden. Ik werd wakker en ik wist meteen dat er iets niet juist was. 5 minuten later ging de telefoon dat mijn grootmoeder overleden was.

De meest bizarre ervaring gebeurde begin dit jaar. Rond de middag schiet ik wakker, paniekerig. Ik besluit met mijn hond te wandelen op mijn gedachten te verzetten. Tijdens de wandeling hou ik halt bij een boom. Een boom die ik al vaker gepasseerd ben maar opeens kreeg die een totaal andere betekenis. Het licht zat perfect en ik nam een foto van de boom. De hele dag had ik een onbehaaglijk gevoel. Diezelfde avond verneem ik dat een vriendin omgekomen is in een auto ongeluk.

De dagen die daarop volgen bevond ik me in een roes. Volledig uitgeput val ik enkele dagen na het nieuws in slaap in de zetel. Mijn hond ligt naast me te slapen. Ik word wakker, pratend tegen mijn hond en ik ruik een doordringende geur die ik nooit eerder geroken heb. Doordringend zoals benzine, gas of een Brand. Terwijl ik wakker word, draai ik mijn hoofd naar mijn hond en hij kijkt me doordringend aan. Ik praat tegen hem, omdat ik half slapend dacht dat hij iets zei tegen me(wat uiteraard niet kan) en zijn woorden waren: Alles komt goed, ze heeft rust gevonden. Terwijl ik deze woorden uitspreek vang ik die geur op. Opeens klaarwakker. Ik begin te snuffelen aan mijn hond maar de geur was nergens meer te bespeuren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kon dit mijn overleden vriendin zijn die contact zocht? Die geur is niet iets dat ik met haar associeer dus dat vond ik heel bizar.

Heeft er iemand ervaring met het aanvoelen wanneer iemand er niet meer is?

Ik probeer hier een beter inzicht in te krijgen maar tegelijkertijd ben ik soms angstig, niet weten wat ik aanvoel.

Mijn reukzin is sowieso heel goed ontwikkeld. Ik ruik heel vaak zaken die een ander niet ruiken. Ook heb ik al van sinds in klein was de gewoonte overal aan te ruiken.

Graag hoor ik jullie reacties!

Groetjes,

Nini


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 07-04-2015, 14:25:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hoi Nini, welkom op het forum.
Gecondoleerd met al je verliezen :(
Nee, zoiets heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ik voel me soms wel meer verdrietig dan normaal is gezien de situatie, maar daar zoek ik nooit iets achter.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 07-04-2015, 14:45:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Hoi Nini,
Welkom op het forum.

Deels herkenbaar wat je schrijft:
- Op hetzelfde moment dat mijn opa overleed - waar ik dus niet bij was - had ik een ontzettende huilbui.

- Als 14 jarige ging ik geregeld met een vriendinnetje naar de stand, we kwamen dan altijd langs de woning van haar grootouders. Een keer toen we er langs kwamen, bedacht ik me dat we op de terugweg even bij ze op bezoek moesten gaan, voor je het weet zijn ze dood. Dat was de eerste keer dat ik zoiets dacht, terwijl we vaak langs hun woning kwamen. Die nacht is haar opa overleden (en wat voelde ik me schuldig dat ik op de terugweg was vergeten te zeggen dat we op bezoek moesten gaan)

- Op een ochtend werd ik om 8:00 uur wakker, schoot meteen rechtop. Ik was blij, uitgelaten, 'vandaag gaat het gebeuren!' dacht ik. Toen even rustig nadenken..: Ik moest naar college, ging in de avond naar de film met twee vriendinnen, maar er stond niets op de planning om zo ontzettend blij over te zijn.
In de avond belde mijn schoonvader; schoonzusje was die dag bevallen. Ze zat om 8:00 uur rechtop in haar bed met de gedachte dat het vandaag ging gebeuren.


Verder geen antwoorden op je vragen. Zelf doe ik er niets mee; soms gebeurt het, soms niet and that's it.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 29-10-2015, 14:59:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-10-2015, 12:58:50
Berichten: 3
Hi Nini,

Zelf ook dergelijke situaties meegemaakt. Niet met familie en vrienden, maar wel met rampscenario's en dergelijke situaties. Onverklaarbaar en zou er graag een keer met iemand over willen praten. Heb je er zelf ooit met vrienden of familie over gepraat?

Veel liefs,

Joke

_________________
Goede tijden worden goede herinneringen. Slechte tijden worden goede lessen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 29-10-2015, 15:58:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2015, 20:42:30
Berichten: 5
Tom schreef:
Hoi Nini, welkom op het forum.
Gecondoleerd met al je verliezen :(
Nee, zoiets heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ik voel me soms wel meer verdrietig dan normaal is gezien de situatie, maar daar zoek ik nooit iets achter.


Ik had nooit een melding gekregen dat ik een reactie had op mijn bericht! Mijn excuses dus voor het late antwoord!
Bedankt voor jouw berichtje!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 29-10-2015, 16:13:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2015, 20:42:30
Berichten: 5
Tut schreef:
Hoi Nini,
Welkom op het forum.

Deels herkenbaar wat je schrijft:
- Op hetzelfde moment dat mijn opa overleed - waar ik dus niet bij was - had ik een ontzettende huilbui.

- Als 14 jarige ging ik geregeld met een vriendinnetje naar de stand, we kwamen dan altijd langs de woning van haar grootouders. Een keer toen we er langs kwamen, bedacht ik me dat we op de terugweg even bij ze op bezoek moesten gaan, voor je het weet zijn ze dood. Dat was de eerste keer dat ik zoiets dacht, terwijl we vaak langs hun woning kwamen. Die nacht is haar opa overleden (en wat voelde ik me schuldig dat ik op de terugweg was vergeten te zeggen dat we op bezoek moesten gaan)

- Op een ochtend werd ik om 8:00 uur wakker, schoot meteen rechtop. Ik was blij, uitgelaten, 'vandaag gaat het gebeuren!' dacht ik. Toen even rustig nadenken..: Ik moest naar college, ging in de avond naar de film met twee vriendinnen, maar er stond niets op de planning om zo ontzettend blij over te zijn.
In de avond belde mijn schoonvader; schoonzusje was die dag bevallen. Ze zat om 8:00 uur rechtop in haar bed met de gedachte dat het vandaag ging gebeuren.


Verder geen antwoorden op je vragen. Zelf doe ik er niets mee; soms gebeurt het, soms niet and that's it.



Bedankt voor jouw berichtje! Ik heb nooit een melding gekregen dat er berichten binnen gekomen waren :o Vandaar mijn late antwoord! Mijn excuses!
Ik probeer er ook weinig met te doen, maar na deze gebeurtenissen leek het me duidelijk dat het niet enkel toeval kan zijn.
Fijn om herkenbare verhalen te horen!
De laatste maanden is telepathie heel sterk aanwezig bij me.

Voorbeeld:
Ik was aan het werken en ik zoek een klant zijn gegevens in het systeem. Door een tikfout kom ik terecht op het account van mijn neefje die ik in maanden niet meer gehoord of gezien heb. 1 uur later komt hij binnengewandeld op mijn werk!

Dit heb ik nog eens voorgehad met een vage kennis. Door een tikfout kwam ik uit op zijn account en diezelfde dag komt hij ook binnengewandeld op mijn werk. Het was meer dan een jaar geleden dat ik die persoon nog gezien had.

Soms hoor ik een liedje en associeer ik dat met een bepaalde persoon die ik enige tijd niet meer gehoord heb. En opeens stuurt die persoon een smsje.

Denken aan iemand, en op hetzelfde moment een smsje sturen naar elkaar. Idem telefoneren.

Er is 1 persoon waarbij ik een heel sterke connectie op zielenniveau heb. Hij heeft meer dan een jaar in India gewoond maar toch liep ons leven heel gelijk. Ik heb 2 maand non stop naar dezelfde muziekband geluisterd omdat op dat moment hun teksten heel hard binnen kwamen. Bleek achteraf dat hij ook diezelfde periode naar dezelfde band luisterde constant. En het gaat hier niet over een nieuwe muziekband, maar een muziekband die al lang bestaat. Die periode hadden we geen contact. Idem met veel andere zaken.

De laatste tijd keren ook heel vaak dezelfde nummers terug. Zowel in de klok, het tijdstip dat er iemand een smsje stuurt, de duurtijd van een telefoongesprek, etc...

Vorige maand kwam ik in de badkamer en mijn haarrekker lag gevormd in het symbool van een triade. Ik heb het nadien zelf geprobeerd terug in die vorm te leggen en dat lukt dus niet :lol:
Nadien kwam ik dat symbool geregeld overal tegen terwijl dit niet zo'n voor de hand liggend symbool is.

De laatste maanden droom ik elke nacht minstens 1 keer en herinner ik me elke droom heel goed. Ik noteer mijn dromen en praktisch elke droom heeft telkens dezelfde betekenis, ook al zijn de dromen zo verschillend van elkaar.

Ik probeer er niet teveel bij stil te staan. Anderzijds vind ik het geruststellend, alsof het universum mij probeert tekenen te geven, probeert duidelijk te maken of ik al dan niet goed bezig ben.
Ik vind het heel fijn om met mensen hierover te praten die dezelfde ervaringen hebben! In mijn omgeving kan ik niet direct mijn ervaringen kwijt want dan krijg ik nogal vreemde blikken :lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 29-10-2015, 16:16:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2015, 20:42:30
Berichten: 5
Joke81 schreef:
Hi Nini,

Zelf ook dergelijke situaties meegemaakt. Niet met familie en vrienden, maar wel met rampscenario's en dergelijke situaties. Onverklaarbaar en zou er graag een keer met iemand over willen praten. Heb je er zelf ooit met vrienden of familie over gepraat?

Veel liefs,

Joke


Hoi Joke!

Bedankt voor jouw reactie!
Lees gerust mijn vorige reactie ook! Daar heb ik wat meer uitleg al gegeven over mijn laatste ervaringen! Jammer genoeg staan mensen niet direct open voor mijn ervaringen. Ze vinden het larie en denken dat ik het me allemaal inbeeld.
Indien je jouw verhalen wil delen met mij, ik luister met veel plezier! stuur me gerust een privé berichtje! (Nu nog uitzoeken hoe ik die kan lezen, want ik ben niet zo vertrouwd met deze website :shock: )

Groetjes,

Nini


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 04-11-2015, 08:33:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nini - schreef:
Ik had nooit een melding gekregen dat ik een reactie had op mijn bericht! Mijn excuses dus voor het late antwoord!
Bedankt voor jouw berichtje!
Een notificatie krijg je alleen als je geciteerd wordt, zoals nu :p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 04-11-2015, 10:44:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2015, 20:42:30
Berichten: 5
Tom schreef:
Nini - schreef:
Ik had nooit een melding gekregen dat ik een reactie had op mijn bericht! Mijn excuses dus voor het late antwoord!
Bedankt voor jouw berichtje!
Een notificatie krijg je alleen als je geciteerd wordt, zoals nu :p


Zo zit dat! 8) Bedankt! Ik heb weer iets bijgeleerd :D En ik heb inderdaad nu een email gekregen ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 09-11-2015, 21:49:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-11-2015, 21:19:02
Berichten: 1
Wat een zware tijd heb jij achter de rug!
Zelf heb ik het idee dat ik het kan ruiken wanneer er een persoon gaat overlijden/is overleden/terminaal ziek is wanneer ik bij deze persoon ben.

Sinds het moment dat mijn opa op sterven lag begon ik te merken dat hij anders ging ruiken.. Ik kan de geur niet goed omschrijven.. een muffe en nare bepaalde geur wie ik niet thuis kon brengen.
Hierna is het huis waar mijn opa in woonde die geur nooit meer kwijtgeraakt.
Op het moment heb ik het een beetje door welke geur bij wat past.
Bijvoorbeeld toen ik nog op de middelbare school zat begon een leraar van mij ook naar deze geur te ruiken.. Ik rook het in de gang als ik een heel stuk achter hem liep en wanneer ik met hem praatte.
Enkele maanden later komt hij er achter dat hij kanker heeft en dat dit al zo heel ver is uitgezaaid.
1 maand later is hij overleden.
Zo heb ik vele soortgelijke gevallen meegemaakt.

Ik vind dit eigenlijk heel naar, want dit drukt zegmaar toch een stempel op het feit wat je in sommige gevallen al weet: deze persoon leeft niet lang meer.
Zo vind ik condoleren en naar begravenissen gaan ook eigenlijk heel vervelend want dan ruik ik deze geur continue.

Zelf heb ik het idee bij het kopje 'helderruiken' dat er mensen zijn bij wie de geur verder ontwikkeld is, en dat een persoon die stervende is of erg ziek sowieso anders gaan ruiken door de organen die in feite al stervende zijn.

Ik ben heel benieuwd of andere mensen ook zoiets hebben ervaren?

kusjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 18-11-2015, 17:40:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-11-2015, 16:21:38
Berichten: 1
Heeyy,
dat heb ik nu dus ook! ik en mijn vriendin eigenlijk...
We voelen het aan als er iets zal gebeuren of als er iets aan de hand is met iemand. Het is alsof er golven van emoties op je afgestuurd worden. Ik zelf heb ook hetzelfde met mijn opa meegemaakt en weet dat zometeen hetzelfde zal gebeuren met mijn grootmoeder... en ik weet dat de meesten onder jullie niet veel geloven in geesten of entiteiten, maar ze zijn echt!
En als je ooit contact wilt maken met overledenen dan moet je een keer een pendel gebruiken, ze kunnen dan wel alleen met ja, nee, of misschien antwoorden maar er bestaan ook pendelkaarten en je kunt ze ook zelf maken of printen van het internet. Ik doe dit nu al meer dan een jaar en ik begin ook te beseffen dat iedereen over meer beschikt dan je zou beseffen... Zoals dat je soms in een flits iets ziet over de toekomst, enzo.
Liefs Mysterious_Girl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken en heldervoelen
BerichtGeplaatst: 18-11-2015, 20:00:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Mysterious_Girl schreef:
en ik weet dat de meesten onder jullie niet veel geloven in geesten of entiteiten, maar ze zijn echt!
Als jullie slaat op de leden van SJ dan zit je er naast, denk niet dat het zinvol is anderen te willen overtuigen, zolang jij maar gelooft in wat je ervaart. Twijfel wegnemen is niet iedereen weggelegt.
Mysterious_Girl schreef:
En als je ooit contact wilt maken met overledenen dan moet je een keer een pendel gebruiken, ze kunnen dan wel alleen met ja, nee, of misschien antwoorden maar er bestaan ook pendelkaarten en je kunt ze ook zelf maken of printen van het internet. Ik doe dit nu al meer dan een jaar en ik begin ook te beseffen dat iedereen over meer beschikt dan je zou beseffen..
Ik vermoed dat dit niet altijd opgaat, niet elke ziel wenst gestoord te worden wanneer deze rust en tevredenheid heeft gevonden en er geen belang bij heeft. Denk ook niet dat deze perse willen helpen, ze bestaan gewoon net als water en vuur. Doelloos in een cyclus van komen en gaan.

Stel dat iedereen verlicht is of iedereen haat zaait. Dan verandert er niets, de wereld draait gewoon door.

Stel dat het doel is verlichting te bereiken. Ook dan verandert er niets, de kosmos zal blijven bestaan, waarschijnlijk eeuwig. We zijn dus voor eeuwig opgesloten in een bestaan in welke vorm dan ook.

Als ik zo om me heen kijk lijkt nut geen natuurwet te zijn, dus bestaan in welke vorm dan ook lijkt nutteloos.

Niet bestaan is niet te bevatten in verlichting, een optie die ons vanwege ons bestaan ontnomen is.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl