Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 12:24:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17-04-2014, 04:05:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Begin 2012 werd ik geplaagd door een entiteit, een spook, een demon.
De ervaring was erg beangstigend en ik had steeds het gevoel dat het me kwam ziek maken.
Een spiritueel persoon vertelde me dat ze teren op mn energie en dat ik allerlei mysterieuze handelingen diende te verrichte zodat ze niet langer tot me zouden komen.
Een ander vertelde me dat ik dat allemaal zelf deed, insinueerde deze daarmee dat ze enkel bestonden in mijn hoofd of dat het echte spoken waren die ik naar me toe lurkte door mijn doen en laten ?

Ik ben eind 2011 ziek geworden van wat nu blijkt ME of myalgische encefalomyelitis.
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-8.html
http://www.onzichtbaarziek.nl/ervaringen/linda-myalgische-encephalomyelitis

Eigenlijk ervaar ik al heel mijn leven dingen die je niet eender wie vertelt. Spoken zien. Aura's rond mensen en de dingen waarmee ze in aanraking komen. Zwarte wolken rond mensen die als vampiers teren op andermans energie. Iets "moeten" zeggen tegen iemand maar niet weten wat zeggen. In de file komen te staan, dode mensen "voelen" en dan tegen je partner zeggen dat er dodelijke slachtoffers zijn gevallen. Angstig worden en vragen wat trager te rijden en dan bijna iemand omver rijden. Midden in de nacht stoppen met ademen en er achter komen dat iemand die je de dag ervoor nog ruzie mee had is overleden.

Her en der doemen verhalen op waarvan ik denk, wat toevallig dat dat spook er bij mij ook zo uitzag ? De vorm van een omgedraaide kegel, een windhoos, zwart, draait tegen de klok in, doorzichtig, komt ongeveer tot aan de knieen ( aan de heup als 9 jarige ). Ook wel gekend als schaduwmensen.

Ben ik schizofreen ? Of staan schizofrene mensen in contact met de andere zijde ?

Kwam dat spook me vertellen dat ik ziek zou worden, of me juist ziek maken of was dit een symptoom van ME ?
Nee daar heb ik tot nu toe nog niets over gelezen bij ME symptomen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-04-2014, 18:31:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Hoi Cleo,

Ik zal mijn visie op jou bericht geven.

Ik behandel de punten stap voor stap.

2012, waar je geplaagd werd door een entiteit.. Ik ben van mening dat een entiteit zowel uit zichzelf naar je toe kan komen, als dat je ze bewust kunt aantrekken. Maar het teren op je energie, kunnen ze alleen als jij dat toestaat.

En natuurlijk doet de waarheid ertoe! In elk geval wel datgene wat voor jou de waarheid is.

Ik heb even heel vluchtig gelezen wat ME is en zal er niet dieper op in gaan. Dan moet ik alles even goed en rustig gelezen hebben.

Je geeft aan dat je je hele leven al dingen opmerkt/ ervaart. Vaak houd dit in dat je heel erg open staat voor dit soort ervaringen. Dat kan verklaren waarom die eerder genoemde entiteit bij jou omhing. Omdat je ervoor open staat en dit blijkbaar voor de gene zijde uitstraalt.

En de verhalen die er zijn met het "toeval"* dat er een spook bij jou geweest is.. Tja daar heb ik geen antwoord op.

*toeval: het valt je toe ;)

En dan schizofreen.. ik denk niet dat jij dat bent, maar ik ben geen professional. Wil je dit zeker weten, laat je er dan op testen.
Of dit te maken heeft met je ME.. Dat durf ik ook niet te zeggen, maar zelf denk ik van niet eerlijk gezegd.

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-04-2014, 04:55:14 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Rikku schreef:
En dan schizofreen.. ik denk niet dat jij dat bent, maar ik ben geen professional. Wil je dit zeker weten, laat je er dan op testen.
Hmm, ik vraag me af wat maakt dat je er zo over denkt. :)

Het punt dat ik wou maken is dat er extremen zijn. Zij die denken te weten dat alles kan onderzocht worden en exact beschreven. En zij die denken te weten dat dit absoluut niet het geval is.

Schizofrenie wordt bekeken als een ziekte. Zelf geloof ik niet dat iemand die veelvuldig hallucineert per definitie ziek is. Wat als er een andere zijde bestaat en deze persoon in mindere mate gedisconnecteerd werd. In dat geval is de term 'hallucinatie' slecht gekozen, deze impliceert namelijk dat de hallucinatie als dusdanig niet bestaat en niet meer is dan een produkt van onze imaginaire geest.

Het is die twijfel die ik aankaart, juist omdat ik bron uit eigen ervaringen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2014, 15:00:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het noemen van iets vormt het probleem. Schizofrenie is een spirituele crisis: de ongezonde omgang met deze staat van zijn maakt het tot een ziektebeeld. Dergelijke etiketten hebben de potentie je nog verder van huis te brengen als je jezelf slecht behandeld of laat behandelen. Neem het rustig aan en probeer niet al te veel waarde te hechten aan al die zaken die je ziet. Het is wat het is. Verlies je contact met het normale dagelijkse leven niet. Balans is de sleutel. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2014, 08:33:53 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
MichielvT schreef:
Het noemen van iets vormt het probleem. Schizofrenie is een spirituele crisis: de ongezonde omgang met deze staat van zijn maakt het tot een ziektebeeld.


Ik ben benieuwd wat maakt dat je er zo over denkt. Is het de ongezonde omgang van de desbetreffende persoon of van de maatschappij?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2014, 19:15:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Wortelbrood schreef:
MichielvT schreef:
Het noemen van iets vormt het probleem. Schizofrenie is een spirituele crisis: de ongezonde omgang met deze staat van zijn maakt het tot een ziektebeeld.


Ik ben benieuwd wat maakt dat je er zo over denkt. Is het de ongezonde omgang van de desbetreffende persoon of van de maatschappij?

Vaak beide, het is niet erg van belang voor het aanpakken waar het vandaan komt (in de essentie het zelf die het aantrekt).
Probeer jezelf niet vanuit een slachtoffer rol te beschouwen, maar eerder iemand tussen het grijsgebied van iemand die de gewone gesloten wereld gewend is en iemand die nieuwsgierig is en op een gegeven moment onder ogen moet zien dat alles niet zo vanzelfsprekend is. Hecht aan dat feit geen extra waarde want dat leid al snel tot krankzinnigheid. Wat voor mooie magische dingen er ook gebeuren, besef je dat alles in feite een illusie is. De gewone slaapstand-maar-toch-wakker-zijn maakt net zo deel uit van deze illusie. Ga niet in op de drama van het gegeven dat je het een en ander ziet wat anderen niet zien. Probeer het gezond te integreren in je leven zonder ophef te maken. :)
Excuses voor eventuele grammar, taal en spelfouten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-05-2014, 22:02:20 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik snap je punt, wanneer je het over spiritualiteit hebt en op die manier 'meer ziet'. Ik kan begrijpen dat het helpvol kan zijn om er niet te veel waarde aan te hechten of het bijzonderder te maken dan het is. Als dit over de geestesziekte schizofrenie gaat, ben ik van mening dat je het wel heel erg aan het bagatelliseren bent. Maar je tekst kwam een beetje warrig op mij over, wellicht begrijp ik je verkeerd.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-05-2014, 20:11:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Oh ik bagatelliseer het zeker niet, echter heb ik zelf ook een spirituele crisis doorgemaakt, ik verkies niet langer mee te gaan in de drama ervan.
Het is een kwestie van de situatie te de-escaleren. Door een situatie als erg te beschouwen blijft het erg. Het is een vicieuze cirkel.
De magie die het leven brengt kan beschouwd worden vanuit allerlei perspectieven, als je eenmaal op bent gegaan in het feit dat het leven meer is dan het vanzelfsprekende kan dat enorm fout gaan, wat zich bvb. uit in schizofrenie, maar je kan er ook iets moois van maken. En dat... Heeft alles te maken met je eigen keuzes.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl