Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:16:46

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: neefje geholpen
BerichtGeplaatst: 08-02-2014, 21:02:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb gister tegen wil (maar misschien niet tegen dank) een neefje van me geholpen een conflict op te lossen wat hij in zijn leven ervoer.

Hij wilde absoluut niet dat ik me er mee zou bemoeien, maar ik heb het toch gedaan, binnen de grenzen van het toelaatbare. Lang leve Facebook.

Mijn neefje, ik zal hem hier Kees noemen, voelde zich slecht behandeld door een bepaald persoon die hij als zijn beste vriend had beschouwd. Hij voelde zich sociaal geïsoleerd daardoor en vreesde voor zijn positie binnen het cultureel jongeren buurthuis van zijn woonplaats, waar hij al tijden actief is. Hij meende deelgenoot te zijn gemaakt van roddels en hatelijke woorden over zijn persoon. Hij vreesde dat diverse mensen, die hij als belangrijke mensen had beschouwd, nu kwaad over hem dachten en hij ervaarde een realiteit van sociaal stigma en ellende.

Zijn angstige realiteit werd gekenmerkt door negatieve meningen over deze persoon en andere personen die een rol hadden gespeeld in zijn eerdere leven. Hij zag hem als een schurk, een boeman, een minderwaardig individu, een laf persoon en een hielenlikker. Deze jongen die hij eerst als vriend had beschouwd.

Ik zocht contact met deze jongen met als intentie om hem te leren kennen, zodat ik zelf een mening over hem kon vormen. De jongen echter begreep niet mijn toenaderingspoging, waarop ik genoodzaakt was te melden dat de aansteek was geweest mijn gesprek met Kees. Hierop begon deze jongen direct zijn visie te geven op het gebeuren, en wist mij te melden dat hij inderdaad niet kwaad dacht over Kees, maar dat hij simpelweg geen behoefte had aan persoonlijk, vriendschappelijk contact. Hij gaf toe dat hij onaardig was geweest tegen Kees, en dat dat hem speet. Hij gaf ook aan dat hij geenszins hoopte dat zijn professionele samenwerking met Kees in het gevaar zou komen.

Het werd dus duidelijk dat Kees absoluut niet voor zijn positie hoefde te vrezen binnen dat buurthuis. Integendeel, hij werd nog net zo gewaardeerd als eerst. Het 'conflict' was puur van vriendschappelijke aard, omdat deze jongen zich stoorde aan het toenaderingsgedrag van Kees rond die vriendengroep.

Nadat deze communicatie geschied was, besloot Kees om de jongen zelf een mail te sturen, om te vragen hoe hij over de situatie dacht. Iets wat hij een uur eerder absoluut niet zou hebben gedurfd. De schimmen waren uit zijn hoofd verdwenen en de realiteit was niet meer zo angstwekkend.

Ik hoop dat ik die dag een brug heb mogen bouwen.

De jongen was mij in elk geval zeer erkentelijk dat op deze manier de communicatie kon worden geopend en dat hij een genuanceerder beeld kon schetsen van wat volgens hem de situatie was. En dat hij inderdaad absoluut geen kwade wil had.

Wat precies mijn uitgangspunt was geweest toen ik contact met hem zocht.

De boodschap is: behandel mensen alsof ze van goede wil zijn, en ze zullen je hun goede wil tonen. Behandel ze alsof ze van kwade wil zijn, en ze zullen je hun kwade wil tonen. Je kunt het leven krijgen zoals je verkiest.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: neefje geholpen
BerichtGeplaatst: 08-02-2014, 21:11:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Heel mooi verhaal Xen en ook heel goed van je dat je geholpen hebt .

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: neefje geholpen
BerichtGeplaatst: 14-02-2014, 16:08:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Goed gedaan! :D
Het is inderdaad riskant om je zo met andere mensen te bemoeien, maar gelukkig is er een goed einde.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: neefje geholpen
BerichtGeplaatst: 14-02-2014, 18:23:05 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dank je Tom, en Bunny. Jullie zijn schatten.

Gek genoeg voelt het net alsof het niet gebeurd is hoewel het nog maar een week of zo geleden is. Toch heeft het wel wat dingen voor mij veranderd, alsof de machinerie van het universum in werking trad om dingen voor mij mogelijk te maken.

Misschien past dit topic beter in Persoonlijke kwesties omdat hier alleen gesproken wordt over Paranormale Ongein maar voor mij was dit een spirituele ervaring.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl