Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:08:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik heb zo van die momenten...
BerichtGeplaatst: 07-05-2012, 19:56:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-05-2012, 10:37:06
Berichten: 10
Goedemorgen!

Ik heb eigenlijk een vraagje (ik probeer hier zo luchtig mogelijk over te zijn).
Als iets mij irriteert, of ik doe mij pijn,... etc. kan ik soms enorm kwaad worden. Ik geraak dan buiten mijzelf. Dit is langzaam aan gegroeid zeg maar. Soms moet ik weglopen uit een situatie om niemand kwaad te doen. Ik probeer dit op te lossen door zelfbeheersing te krijgen en meditatie. Mijn meditatie bestaat er uit dat ik aan vredige dingen denk. Is dit de goede manier? Zijn er tips?

Groeten,
M.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik heb zo van die momenten...
BerichtGeplaatst: 07-05-2012, 22:37:02 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hallo 'M' (ik steel hem eventjes),

ook voor mij klinkt dit heel bekend. Ik kan echt buiten mezelf gaan als ik kwaad of geïrriteerd ben, vaak met de bijkomde schaamte naderhand. Dan sta ik niet meer voor mezelf in. De tip van Mirror lijkt me een goede, ook al is het natuurlijk lastig om zoiets 'af te spreken' met mensen, mede omdat je niet altijd met bekende 'ruzie' hebt en omdat woede natuurlijk ook wederzijds kan zijn. Het lijkt mij helemaal niet verkeerd om op zo'n moment weg te lopen van de situatie, zolang je er daarna maar op terugkomt bij de desbetreffende persoon. Dat heeft bij mij voor heel wat meer begrip getoont en ik merk dat ik dan veel beter mijn woorden kan vinden. Als ik helemaal 'flip' wil ik daarna stil in een hoekje schuilen omdat ik me best wel schaam voor de heftige reacties die ik soms kan geven...

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik heb zo van die momenten...
BerichtGeplaatst: 08-05-2012, 17:29:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-05-2012, 10:37:06
Berichten: 10
Het is echter, als ik over die grens ga ben ik niet meer mijzelf, dan is mijn irritatiegrens eigenlijk al overschreden en wil ik liefst alleen zijn. Ik heb dan een enorme haat tegenover alles. Ik weet zelf ook nog niet goed waar die grens ligt dat ik echt kwaad word.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl