Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:25:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 13:38:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Het is dan wel niet bepaald iets 'spiritueels', maar lastig is het zeker! Ik was mijn haren sinds een tijd bijna iedere dag. Niet omdat ik het nou zo leuk vind om mijn haren te wassen, maar omdat ik anders gek wordt van de jeuk en kriebels aan mijn hoofdhuid. Mijn lokken zien er meestal na een dag nog totaal niet vettig uit, maar ze voelen wel vies aan (aan mijn hoofd, niet in mijn handen). Gevoeligheid is bij mij sowieso al wel een thema; ook mijn lichaam is snel geïrriteerd door bijv. kleren.

Nu weet ik dat het niet goed is om je haar zo vaak te wassen, maar als ik dit niet doe, zit ik me de hele dag aan mijn hoofd te krabben van irritatie. Heeft iemand misschien een idee of tip voor me, waardoor het veelvuldig wassen niet meer nodig is? Ik merk namelijk dat hoe vaker ik het was, des te vetter de haaraanzet wordt; soms al aan het eind van de dag. Daarnaast heb ik soms simpelweg niet de tijd om mijn haar te wassen.. Lastig lastig lastig!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 14:05:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik was mn haar dagelijks omdat het er anders ontploft uit ziet. :D

Toen ik mn dreads had was het wel aanpassen, die waste ik maar om de 2-3 dagen. Veel last had ik er niet mee. Misschien eens andere shampoo gebruiken? Geen idee welke je hebt maar misschien een natuurlijke proberen? Deels zit het ook tussen de oren hoor. Als ik er aan dacht van oeh ik ben een dag over tijd met wassen kreeg ik ook meteen jeuk.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 14:22:18 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik weet niet welke haarproducten en shampoo je gebruikt, maar misschien moet je eens een keer andere producten proberen?

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 15:29:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Een ander product gebruiken/afwisselen is altijd goed soms komt het ook door de shampoo , maar zoiezo zou ik even anti roos shampoi kopen :)

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 15:57:59 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Het gekke is dat na het gebruik van shampoo, ik juist helemaal nergens last van heb. Dan zou het toch vreemd zijn als het door de shampoo komt?

Ik had inderdaad al zoiets gelezen, dat anti-roos shampoo kan helpen, ook als je geen roos hebt. En meer natuurlijke producten, dat kan ik ook wel eens proberen.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 16:08:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Geen shampoo meer gebruiken 8)

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 16:15:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Je kan beter stoppen met het zo vaak wassen en gewoon even stevig door bijten. Koop zachtere biologische shampoo en was het zeker de éérste 3 weken maar 3x. Wat het kan zijn is dat je hoofdhuid te droog is (wat niet raar is met dit weer). Shampoo verpest de ph waarde van je huid. Heb je toevallig ook lang en erg dik haar (of met een dichte inplant)?
Als het laatste het geval is laat het dan bij de kapper lekker uit dunnen, zo krijgt de hoofdhuid weer adem en kan de olieen van je huid beter op je hoofdhuid verspreid worden en blijft het niet aan het haar plakken. Als het niet verbeterd koop dan een huid (speciale) scrub en olie en masseer dat in je hoofdhuid.

Zolang je geen rare droge of juist plakkerige gele schilfers (roos) is er geen bezoek aan de dokter nodig (geen drogist shampoos kopen die maken het erger)
Witte droge schilfers is normaal (droge huid)

Ik hoop dat je er wat aan hebt :p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 16:42:33 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Tut, ik zal het voortaan met groene zeep wassen. :lol:

Eira bedankt voor je tips! Daar heb ik wat aan. Ik heb inderdaad dik en lang haar, maar om diezelfde reden ga ik je tip om het uit te dunnen in de wind slaan. Dat wil ik echt niet! Het is overigens niet iets wat weer-gerelateerd is; dit heb ik al vrij lang, zowel in de winter als in de zomer. En bedoel je nou dat ik het maar één keer in de week moet wassen?! Ook dat zal echt niet gaan, ik moet wel een beetje representatief rondlopen!

Ik zal in ieder geval eens op zoek gaan naar een meer natuurlijke shampoo, en die olie zal ik ook eens proberen.

En nu bedenk ik mij ineens dat ik vergeten ben te vertellen dat ik psoriasis heb. Tenminste, daar had ik vroeger veel last van. Het kwam nu niet in me om omdat ik eigenlijk al lange tijd geen witte plakken meer heb gehad en dus dacht dat ik er wel geen last van zou hebben nu. Wellicht doet het toch iets met mijn huid, ook al is het niet zo agressief aanwezig?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 17:05:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Anti roos shampoo zou ik niet gaan proberen eerlijk gezegd. Dat zijn vaak vrij agressieve shampoos of drogen je hoofdhuid uit. Mijn ex had ook vaak last van jeuk en dan door het krabben schilfertjes. Toen hij anti roos gebruikte hielp dat aan geen kanten en vertelde mn kapper het bovenstaande dus. Je kan beter je hoofdhuid voeden met een zachtere shampoo en desnoods eens een masker gebruiken. Velen vinden dit blijkbaar iets voor vrouwen maar mannen kunnen dat evengoed es proberen hoor.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 17:37:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Wortelbrood schreef:
Tut, ik zal het voortaan met groene zeep wassen. :lol:



Eigenlijk was het een serieus advies. Er zijn zat mensen - waaronder ikzelf - die geen shampoo gebruiken.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 17:52:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Eibhlin schreef:
Velen vinden dit blijkbaar iets voor vrouwen maar mannen kunnen dat evengoed es proberen hoor.


Ik gebruik zo af en toe wel eens een masker hoor, én ik ben een vrouw! :mrgreen: Maar ik zal dan eens beginnen met die meer natuurlijke producten. Weet iemand of die Inecto Pure Coconut een beetje natuurlijk is?

Oh Tut, ik dacht echt dat je een grapje maaktte! Blijft jouw haar dan niet heel erg vet? Wat gebruik je dan?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 18:08:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Mijn haar wordt nu juist minder snel vet dan toen ik nog shampoo gebruikte. Ik gebruik baking soda en azijn, maar je kan bijvoorbeeld ook rassoul gebruiken. Google maar eens op 'no poo', dan gaat er een wereld voor je open. Voor sommigen is het genoeg hun haar enkel met water te spoelen, ideaal lijkt me dat.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 21:37:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Als je dat hebt gehad zou ik juist je haar uitdunnen, ik ben zelf kapper en raad je het dan ook echt aan. Als je psoriasis hebt gehad is je hoofdhuid heel erg gevoelig en moet je daarom goed voeden (dmv olie of je eigen hoofdhuid oliën). Als je je haar uit dunt heeft je haar en hoofd er zoveel meer aan. Als het goed uitgedund word zoals bij kinki kappers zie je er niks van. 8)

Op het moment dat jij je haar minder wast gaat je haar zichzelf reinigen dmv zichzelf voeden op het overige talg etc. Toen er nog geen shampoos waren wasten je het toch ook met water en als je het had groenen zeep om bijvoorbeeld zweet en stof er uit te halen :D


Laatst gewijzigd door Eira op 03-06-2014, 21:51:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 03-06-2014, 21:46:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Geen shampoo gebruiken wordt 'no poo' genoemd, google het maar eens.
Ik zou als ik jou was inderdaad andere producten proberen en/of afbouwen.
Dus elke dag iets minder shampoo gebruiken.

Edit: had niet gezien dat Tut het al gepost had.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 09:18:14 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Sommige wassen hun haar met kokos olie (extra vergine geloof ik). Je kan eens googlen of dat misschien iets is?

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl