Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:07:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 15:27:01 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het fijn om de meningen van jullie te lezen.
Het zet mij aan het nadenken.
Ik hoop dat het jullie ook tot nadenken zet, dat jullie de keuze kunnen maken waar jij je goed bij voelt.

Nogmaals! bedankt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 19:11:43 
Ik heb een of andere onderzoeksopdracht voor bio gedaan over het onderwerp orgaantransplantatie en daar ging het erom dat je ook eigenschappen van je donor mee kunt krijgen. Als je bijvoorbeeld een hart gedoneert krijgt, kan het dat je ineens veel melk gaat drinken terwijl je dat eerst echt niet lustte.

Maar mijn mening over orgaantransplantatie is dubbel:
Vanuit de wetenschap gezien is het goed want je kunt er mensen mee redden van een te vroege dood.
Vanuit mijn geloofsovertuiging gezien is het slecht omdat alles gebeurt met een reden dus ook het verzwakken van bepaalde organen van je lichaam.

Omdat het in mijn omgeving niet echt nauw genomen wordt met het geloof en je eigen overtuiging leef ik toch meer met de wetenschappelijke gedachte, maar diep in mijn hart is het fout.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 23:00:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Gaaf om te zien dat iedereen hier echt zo'n mooie uitgesproken mening over heeft

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 10:13:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Het wordt tijd dat de grote meerderheid van de mensen als het ware 'ontwaakt' en leert hoe het zichzelf en andere mensen kan helpen/genezen. Er zijn tal van mogelijkheden. Reiki, chakrahealing en nog veel meer. Als dat nou $%#@& eindelijk eens erkent wordt en mensen bewijzen gaan zien en erin gaan geloven, dan is dat al een eerste stap naar creatiever denken in het genezingsproces.


Jij zegt dat dat helpt, maar ik staan hier zeer kritisch tegenover. Kanker bevoorbeeld geloof ik nooit dat je met reiki en chakrahealing wordt genezen. Dus nee, deze theorie neem ik niet zomaar klakkeloos over. Dus een lever of en hart healen, neen daar geloof ik niet in.

Citeer:
Ik ben het wat dat betreft compleet eens met Cornelia. Het kan toch nooit de bedoeling zijn geweest dat een wezen op Aarde elkaars lichaamsdelen gaat gebruiken om zelf te overleven? Dat lijkt mij een zeer tegen-natuurlijk principe. Natuurlijk ben ik de natuur niet maar ik zet er wel zo mijn vraagtekens bij. Daarnaast is wel al zolang als de mensheid bestaat en er geschriften en vertellingen zij bewaard gebleven, bekend dat mensen elkaar kunnen healen. Toch word dit stug altijd maar als onzin gezien terwijl er bewijzen genoeg zijn te vinden die aantonen dat het werkelijk helpt.


Eerst, waar zijn die bewijzen?

Jullie hanteren dus de beginselen van de wet van de sterkste en goed dat mag ook. Alleen hebben we er in deze maatschappij ervoor gekozen omdat niet te doen en ook oog te hebben voor de zwakkeren in de maatschappij. Je kunt dat een slechte zaak vinden of een goede. Maakt mij niet uit. Maar stel, de wet van de sterkste, zou dus ook inhouden dat als je arm bent, je gewoon pech hebt en zeker niet moet geholpen worden door vadertje staat. Ja, ik vind dat ge dat kunt doortrekken op veel vlakken. Als je niet kunt volgen op school, pech gehad , dan maar achterop geraken. enz..

Nu is het juist niet hoe moet ik hetzeggen , menslievend om je medemens te helpen. Ja, het kan goed zijn dat de natuur dat niet heeft voorzien om elkaars organen uit te wisselen, maar wat maakt dat uit? De technologie is er, waarom er dan geen gebruik van maken.

En ik vind het allemaal wel gemakkelijk gezegd om geen organen af te geven, maar goed akkoord, maar tot dat ge er zelf 1 nodig hebt en dan vraag ik me oprecht af of ge dan ook die donor zou afwijzen als uw leven op het spel staat.

En verder heb ik echt zoiets van, wat maakt het uit? Ge zijt dood e, ik heb het zelfs niet over een orgaan afgeven als ge levend zijt. Dat orgaan dat in uw dood lichaam zit, kan een ander zijn leven redden. Persoonlijk vind ik het egoïstisch om dat dan niet te doen.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 11:23:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-04-2011, 15:56:46
Berichten: 113
Natascha schreef:
Kanker bevoorbeeld geloof ik nooit dat je met reiki en chakrahealing wordt genezen

Wie heeft het over kanker?
Wat betreft een energetische behandeling op een haperend orgaan kan wel zeker helpen. Ik heb al een keer meegemaakt dat een paard was afgeschreven omdat de dierenartsen niks meer voor dit beestje kon doen, uiteindelijk had een holistische dierenarts het beestje weer op de been geholpen door een kruidenmengsel te geven begeleid met 6 energetische behandelingen op de rechternier(nier was namelijk de boosdoener), ik kan je vertellen dat het beestje helemaal de oude is geworden en de gewone dierenarts voor een raadsel stond.

Citeer:
Jij zegt dat dat helpt, maar ik staan hier zeer kritisch tegenover. . Dus nee, deze theorie neem ik niet zomaar klakkeloos over. Dus een lever of en hart healen, neen daar geloof ik niet in.


Het lichaam van zowel mens als dier is veel complexer dan er in de huidige biologie boeken op school verteld wordt.
Ik ben van mening dat alternatieve behandelingen de regulieren geneeswijzen perfect kunnen aanvullen, alleen door de farmacie wordt dit niet gewaardeerd omdat ze dan geen chemische rommel meer voor kunnen schrijven en dus minder geld verdienen.
Wist je trouwen ook dat alle reguliere medische opleidingen gefinancierd worden door de grootste farmaceuten!
Dus deze mensen bepalen uiteindelijk ook wat er in de studieboeken komen :? Dit moet je wel aan het nadenken zetten. Wel ben ik van mening dat zowel reguliere als alternatieve geneeswijze niet zonder elkaar kunnen, denk bv aan een gebroken been etc, hier heb je toch een standaard ziekenhuis voor nodig om te laten spalken.

Citeer:
Dat orgaan dat in uw dood lichaam zit, kan een ander zijn leven redden. Persoonlijk vind ik het egoïstisch om dat dan niet te doen.


Over egoistisch gesproken!
Heb je welleens overnagedacht wat er gebeurt als je overlijd en je bent donor?
Dan wordt je lichaam kunstmatig in leven gehouden net zolang totdat er een patiënt is gevonden die een donor nodig heeft. Dit kan soms een paar dagen duren.
Weet je wel niet hoe erg dit voor evt. nabestaanden kan zijn.
Zij moeten net zolang wachten totdat de organen uit je lichaam gehaald zijn kunnen dan pas beginnen met het regelen van begrafenis/crematie en dus dan pas afscheid nemen.

_________________
~Alles wat onze zintuigen waarnemen, van geestelijke ideeën tot planten, dieren en mensen, is niet meer dan een luchtspiegeling~

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~


Laatst gewijzigd door Celahir86 op 20-05-2011, 11:27:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 12:40:55 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik mijn mening hierover zou uiten ja of nee, ik ben niet altijd even goed met woorden, dus hetgeen wat ik met jullie ga delen komt puur uit mij. Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen. Mocht ik ergens onduidelijk over zijn, dan hoor ik dat graag :)


Ik ben er tot mijn 16e altijd van overtuigd geweest dat we na onze dood gewoon dood zijn. Geen reïncarnatie, geen mooie overgang naar een betere plek. Ik vond dat overlijden betekende dat je plaats maakte voor een ander nieuw persoon. Sinds ik met het spirituele in aanraking ben gekomen ben ik eens over dat soort dingen na gaan denken. Ik ben erg sceptisch, maar toch probeer ik een open mind te houden want tsja...wat als? Daar over nadenken houd me wakker.

Toen ik Carlien haar reactie las over waarom ze geen orgaandonor wil worden had ik ook weer even zoiets van 'heej, zo had ik er nog niet over nagedacht' Maar de tijd waarin de sterkste overleven is naar mijn mening voorbij. We zijn getransformeerd tot een volk wat om alles en iedereen probeert te geven. We zijn geëvolueerd in wezens die door de jaren heen hebben geleerd wat medeleven en compassie is. En inderdaad, tegenwoordig zijn het de 'zwakkeren' die geholpen moeten worden, maar dat kan in deze tijd ook. Waarom zouden alleen de sterkste het overleven als de zwakkeren dat met hulp ook kunnen? Zeggen dat het niet natuurlijk is vind ik egoïstisch, zo boor je alles de grond in waar we jaren lang aan hebben lopen sleutelen. Een betere wereld creëren voor allemaal. Ook al zijn we er nog lang niet, terug gaan naar waar we vandaan komen lijkt me nutteloos. Want dan is al dat harde werk voor niets geweest.

De mogelijkheden waar Dreamwalker het over heeft hebben naar mijn mening toch zeker wel meerwaarde. Ik geloof ook niet dat dat soort praktijken wonderen kunnen verrichten, maar de wilskracht van de mens is een wonderbaarlijk iets. Ik geloof dat Reiki e.d. juist daarom wel kan werken. In deze hectische tijd zijn mensen het spoor soms even bijster, iemand die hoop, geloof en wilskracht mist kan dat terugkrijgen door open te staan voor dit soort mogelijkheden, en dat vind ik een prachtig iets.

Goed, om terug te komen over orgaandonor zijn, of niet. Ik ben het wel. In de zorg werken heeft bij mij gezorgd voor een stukje bezinning. Ik ben kinderen tegen gekomen die hun leven kunnen leiden, omdat iemand 'Ja' aangekruist heeft op een donorformulier. De ouderen worden steeds ouder en wensten dat ze de dingen nog konden doen die de sterken onder ons wel kunnen. Ik ben van mening dat als de techniek en de mogelijkheden niet voor ons bestemd zouden zijn geweest, het nooit uitgevonden was. Ik hou van mijn leven, en ben nog lang niet van plan eruit te stappen. Mocht mijn hart ermee ophouden en ik heb kans op een nieuwe dan grijp ik die met beide handen. En deze keuze gun ik iedereen, daarom ben ikzelf wel donor.

Ik vind het fantastisch om jullie meningen en inzichten te lezen. Bedankt voor een paar dagen intensief nadenken over de dingen die menig persoon nog wel eens wil vergeten ;)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 13:27:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-04-2010, 22:56:13
Berichten: 430
Locatie: Steyl
Oke. Op de vraag ben je donor? kan ik zeggen: Ja dat ben ik!

Waarom? Nou eigenlijk heel simpel. Ik heb niks meer aan mijn lichaam als ik dood ben toch? Als ik dood ben heb ik geen lichaam meer, dus waarom heb ik dan mijn organen nodig? En als ik iemand anders zijn leven beter kan maken door mijn organen, bloed of wat dan ook aan hem af te staan dan doe ik dat meteen. Hij/Zij kan dan nog wat van zijn leven maken. Ze kunnen dan een normaal leven lijden en dat gun je iedereen toch?




Toch wil ik nog even gauw reageren op de mening over alternatieve geneeswijze die hier de laatste post sterk overnemen. En waar ik me een beetje aan erger.

Alternatieve geneeswijze zijn handig en sommigen hebben er wat aan, maar niet allemaal en ze kunnen ook niet iedere ziekte beter maken. Hetzelfde als farmaceutische medicijnen.
Zoals kanker bijvoorbeeld.
Kanker is niet met alternatieve geneeswijzen te verhelpen, ook niet met chemische medicijnen. Het is een virus dat zich op LAFFE wijze versprijdt.
Een groot voorbeeld is de zaak van Silvia Millecam. Deze beroemde actrice had (Deze term mag eigenlijk niet gebruikt worden omdat de hele ziekte al erg genoeg is) lichte vorm van kanker en gebruikte een alternatieve geneeswijze. Zij was ervan overtuigd dat het hielp. Spijtig overleed ze kort daarna en de overheid en farmaceutische bedrijven spanden een rechtzaak in tegen haar behandelaar Jomanda. Wat ze verloren trouwens omdat niet bewezen kon worden dat alternatieve geneeswijze de dader was van haar overlijden.
Ondanks de vele verhalen werken ook chemische medicijnen niet. Degene die behandeld zijn en gezond zijn verklaard moeten nog van tijd tot tijd terug komen voor een controle ervoor. Het enige wat een beetje helpt is om zelf eerder te sterven of om het aangepaste deel van je lichaam weg te laten halen en een donor er voor terug te zetten hoewel je dan nog kans hebt op uitzaai-ingen en je toch terug moet komen

Kortom niet alles is te genezen via chemische of alternatieve geneeswijze. Zelfs niet een combinatie ervan

_________________
Het lied van een gebroken hart
Is enkel hoorbaar voor degene die hem beheert
Zijn melodieuze klanken klinken betreurt
Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 15:25:08 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Dreamwalker schreef:


Maargoed, deze discussie schiet denk ik een beetje het doel van dit topic voorbij, tenzij Carliien het goed vindt dat we er dieper op ingaan.


Natuurlijk, alleen maar goed!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-05-2011, 18:47:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Celahir86 schreef:
Wie heeft het over kanker?

Volgens mij gaf Natascha het als voorbeeld van dingen die niet genezen kunnen worden met reiki of chakrahealing.
En dit is misschien een beetje offtopic, maar dit is één van de redenen waarom ik toch heel blij ben met de reguliere geneeskunde. Ook omdat ik nu blind was geweest als ik vorig jaar niet door reguliere artsen was behandeld.

Dit betekent niet dat ik de alternatieve geneeskunde niks vind! Ik vind het prachtig dat mensen en dieren op zo'n manier genezen kunnen worden. Maar in sommige gevallen (zoals Lowbass ook al een voorbeeld van gaf) is het gewoon niet mogelijk.

En dan kun je misschien zeggen dat de natuur gewoon z'n gang moet gaan, maar ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ik nog kan zien, dat een kind een leven kan gaan leiden door medicijnen of een nieuw orgaan (vond ik een hele mooie, Clio. Had ik nog niet bij stilgestaan!) en dat gebroken botten weer op de goede plek terug kunnen groeien. Dit zijn overigens maar een paar voorbeelden.

Clio schreef:
We zijn getransformeerd tot een volk wat om alles en iedereen probeert te geven. We zijn geëvolueerd in wezens die door de jaren heen hebben geleerd wat medeleven en compassie is. En inderdaad, tegenwoordig zijn het de 'zwakkeren' die geholpen moeten worden, maar dat kan in deze tijd ook. Waarom zouden alleen de sterkste het overleven als de zwakkeren dat met hulp ook kunnen?

Dit blijft behoorlijk in mijn hoofd plakken... Vind het een mooie gedachtegang :)

Dreamwalker schreef:
Wij zijn als mens tegenwoordig in staat exact dezelfde mensen te clonen. Ik vraag mij gewoon af of dat wel natuurlijk is.

Vind je het niet prachtig dat we zelf kunnen kiezen van welke vorm van geneeskunde of wetenschap we gebruik kunnen maken? :D

Jullie zetten me allemaal wel flink aan het denken zeg!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-05-2011, 11:43:17 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Dreamwalker schreef:
Je mag mijn mening egoïstisch vinden, maar is de keuze om wel/niet donor te worden ook niet puur egoïstisch?]


De keuze is misschien altijd wel egoistisch. Je kiest snel waar jezelf het beste bij voelt.
Ik ben vind ook wel dat je op egoistisch mag zijn met deze keuzes, het is namelijk iets van jezelf. Of je het dan egoistisch noemen mag, nee egoistisch vind ik het niet

Ik vind ook dat de alternatieve geneeswijze niet onderschat moet worden.
Je kan er absoluut heel veel mee bereiken en ik ben heel blij dat het er is.

Ook zonder het reguliere geneeswijze zou ik niet kunnen. Als dat zo zou zijn had ik nu geen ouders meer gehad, Goddank dat er zoveel mogelijk is.

lowbass schreef:
Toch wil ik nog even gauw reageren op de mening over alternatieve geneeswijze die hier de laatste post sterk overnemen. En waar ik me een beetje aan erger.

Een groot voorbeeld is de zaak van Silvia Millecam. Deze beroemde actrice had (Deze term mag eigenlijk niet gebruikt worden omdat de hele ziekte al erg genoeg is) lichte vorm van kanker en gebruikte een alternatieve geneeswijze. Zij was ervan overtuigd dat het hielp. Spijtig overleed ze kort daarna en de overheid en farmaceutische bedrijven spanden een rechtzaak in tegen haar behandelaar Jomanda.


Ik snap dat je een voorbeeld pakt heel goed, ook om er zo overna te denken.
Maar er gaat in het het reguliere geneeswijze ook heel veel mis.
Dus jaa, en worden daar ook altijd rechtzaken overgehouden of word dat gewoon niet naar buitengebracht?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 11:27:22 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik denk een beetje van beiden ;).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 11:34:57 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-01-2011, 18:13:23
Berichten: 169
Matthijs schreef:
Ik denk een beetje van beiden ;).

Dat lijkt mij dus ook;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 13:17:35 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Clio schreef:
Ik ben van mening dat als de techniek en de mogelijkheden niet voor ons bestemd zouden zijn geweest, het nooit uitgevonden was.


Klein beetje offtopic, maar ik wou het toch even kwijt.
Ben ik niet met je eens. Denk maar eens aan wapens en atoombommen etc. Kan ik dan uit jouw mening opmaken, dat omdat de techniek er is om bijvoorbeeld massavernietiging wapens te maken, het ook voor ons bestemd is?

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 14:21:42 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Hmmz dat is een goeie. Ik heb te weinig verstand van dat soort zaken om te weten of er ook positief gebruik van gemaakt kan worden. Ik weet niet wat er nog meer met die techniek mogelijk is. Ik vind dat de uitvindingen niet slecht zijn wat dat betreft. Wat de mens ermee doet...daar ben ik het niet mee eens..nee.

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 19:40:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Orgaantransplantatie is enerzijds prachtig natuurlijk, anderzijds een zwaar primitieve technologie waar we intussen eigenlijk al voorbij zijn.

Boarder gaf het voor mij ook al aan. Een mogelijk probleem ervan, welke ook medisch erkend is (al zij het als een "side-note" waar vaak voorbij gekeken wordt) is het achterblijven van een ghost. Vooral het hart - welke een magnetisch veld heeft dat zo sterk is dat het meters buiten je lichaam strekt, en meer nog het medium is van je ziel dan je brein dat is - beschikt over een bijzonder krachtig geheugen.
Dit geheugen is opgeslagen in zowel de fysiologische als de fotonische (licht-DNA als het ware) kant van ons DNA. En beiden blijven intact na transplantatie.

Op zich geeft dit allemaal zelden problemen, maar het gevaar zit het hem hier in het niet helemaal weten hoever onze invloed strekt. Orgaantransplantatie heeft een nogal grote impact op de morphische velden die onder meer ons sociale leven en realiteits-perceptie reguleren. Dit heeft een groot potentieel flinke schade te veroorzaken op verschillende manieren.

Ik ben overigens zelf wel een donor, en vind het geweldig dat er nu levens mee gered kunnen worden. Maar ik zie graag snel een alternatief (welke intussen bestaan en volledig functioneel zijn) om orgaantransplantatie te vervangen.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl