Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:32:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 16-08-2008, 23:46:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
heej Stev, leuk om jou ervaringen te lezen..
Hoe was je eigenlijk in de situatie verzeild geraakt waarin je een klein beetje paddo at?

Stev schreef:

Nou ehh. Ik had niet zoveel genomen, heb geen ervaring met drugs. Ik ging allemaal vaag denken. Ik heb het idee dat als je in nuchtere toestand een signaal binnen krijgt (zien, horen, etc), dat je dat dan volgens een vast patroon verwerkt in alle signalen in hokjes duwt. Door de drugs was dit niet zo. Alles leek zegmaar nieuw. Alles is uniek. Een boom is geen 'boom', geen woord, maar het leeft echt. NOrmaal als je een boom ziet kijk je niet, omdat je bij een halve blik het ding al in het hokje 'boom' hebt gestopt. Nu keek ik echt zonder er het etiket boom op te plakken. Dus niet meteen in patronen denken.


De zintuigen die je normaal altijd gebruikt om mee waar te nemen zijn lijken nogal ontregeld, ze vangen de signalen anders op, waardoor het ook niet meer past in onze reguliere hokjes. Het besef van tijd verdwijnt, en je gevoel word erg versterkt… Ons gevoel denkt natuurlijk niet zo in hokjes, dat is meer ons logische denkvermogen. Normaal gesproken heeft de logica een grote invloed op hoe wij dingen waarnemen. Echter wanneer het gevoel uitvergroot wordt en de logica overschaduwd, dan veranderd er van alles. Onder andere onze manier van denken en waarnemen. Voor ons ‘gevoel’ is een boom niet zomaar een ding, geen woord, maar het leeft echt.
Ik heb ook een hele tijd naar een boom zitten kijken. Dat de takken bewegen, dat is magisch. De blauwe lucht erachter is prachtig. Op een of andere manier kun je onbevangen kijken naar alles om je heen, zonder het te benoemen.
Maar toch verdwijnt de logica niet. Ik weet tijdens zo’n trip wel dondersgoed dat het een boom is en dat ik naar takken kijk. Alleen op dat moment maakt het niet zoveel uit dat het een boom is. Het is gewoon mooi. Een beleving om ernaar te kijken.


Stev schreef:
Verder was het ook moeilijk om verbanden te zien. Bijvoorbeeld wat je aan het doen bent of waarom je daar bent. Toen ik iemand zag lopen vroeg ik me af wat die aan het doen was en waarom dat diegene loopt. Daar ga je dan heel gek over nadenken.

Op een of andere manier veranderd je manier van concentreren. Daardoor leg je moeilijker verbanden. Bovendien ben je heel snel afgeleid.
Op het einde van mijn tweede trip voelde ik alleen af en toe nog wat lichte nagolven. Ik moest nog gauw even naar de winkel wat eten halen voordat de winkels dicht waren. Volgens mij heb ik 10 minuten lang naar het vlees staan staren. Totdat ik me ging afvragen waar ik eigenlijk naar zat te kijken en tot de conclusie kwam dat ik helemaal geen vlees nodig had.


Stev schreef:
Ook wat mooie dingen gezien, vooral de wolken inspireerde me. Ik heb nog een week (EDIT:uur) naar de wolken zitten te kijken, want de zon werd een soort einde van de tunnel waar de wolken omheen draaiden en allemaal kleurtjes had. Verder geen hallucinaties. Owja en als je muziek luistert dan hoor je dat echt IN je hoofd. Heel gek. Heel intens. ALs je meer neemt blijk je echt trips te hebben waarbij je allerlei indianenstammen om je heen ziet dansen ed. Alles klopt dan. Dat gevoel had ik ook wel, dat alles klopte. We zien het gewoon niet dat alles klopt omdat we normaal alles proberen te rationaliseren...

Ik heb beide keren een normale portie genomen, maar de indianen stammen bleven achterwege. Op zich vind ik dat ook wel prettig… Ik zou dan niet het gevoel hebben dat alles klopt. Ik heb dat ook eigenlijk nog niet eerder gehoord van paddo-gebruikers dat ze dat soort dingen zagen... Jij dus wel?

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 17-08-2008, 17:32:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
behalve joints, alcohol, nicotine en cafeine kan ik zeggen dat ik drugsvrij ben.

een jointje relaxed me altijd (ik doe het zo'n 2 a 3 keer per jaar). ik voel dan alles zwaar worden, bijna mijn bloed overal stromen. Het gevoel is ok, maar kan niet op tegen het voelen van een goede energie. de high van een joint is leuk maar voor mij wat oppervlakkig.

verder ook geen behoefte aan drugs. paddo's lijken me wel een keer interessant dus wellicht komt het er nog ooit van.
ik zal verder ook niet zeggen dat drugs goed en of fout zijn. iedereen staat vrij in zijn keuze te experimenteren.

groetjes

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 17-08-2008, 17:39:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 12:24:29
Berichten: 53
Locatie: Zaanstreek
Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee. Vrienden, familie, kennissen ect. hebben ook allemaal niet of nauwelijks iets met drugs, en wel dan gaat het inderdaad over een jointje of een flesje drank. Daar ben ik niet zo tegen, moet kunnen, met mate uiteraard. Ik heb er totaal geen behoefte aan, volgens mijn maak ik dat stofje zelf al aan in overvloed :P

_________________
Everywhere... is just a journey away


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-08-2008, 16:44:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Ik ben zo "clean" als wat, en dat wil ik zo houden ook!
Ik heb geen enkele reden om eraan te beginnen..
Het levert mij meer nadelen als voordelen op.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 26-08-2008, 23:08:44 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Solomé schreef:
Ik heb er totaal geen behoefte aan, volgens mijn maak ik dat stofje zelf al aan in overvloed :P

Haha ik kan me hier ook erg goed in vinden Salomé! Kan alleen voor mezelf spreken, maar ik maak al zoveel mee dat ik absoluut niet de neiging heb om daarnaast nog geestverruimende middelen te gebruiken. Volgens mij moet je daar ook heel erg voorzichtig mee zijn.

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 14:14:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Citeer:
Ik heb dat ook eigenlijk nog niet eerder gehoord van paddo-gebruikers dat ze dat soort dingen zagen... Jij dus wel?


Ja, twee vrienden van me, onafhankelijk van elkaar. Maar er zijn verschillende soorten paddo's. De ene heeft meer een 'joy'-gevoel tot gevolg, bij de andere wordt je heel rustig, er zijn hallucinerende paddo's en paddo's waar je echt van gaat trippen. Ik heb de mexicaanse op. Hawaiaanse zijn sterker hallucinerend

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 01-09-2008, 09:45:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
oké mijn ervaring met drugs,
waar moet ik beginnen.
ten eerste iedereen heeft een kijk op wat drugs is en wat niet.

ik drink in het weekend alcohol (bier).
Daarnaast kan ik ook nog lekker genieten van een sigaret.
Deze zijn ook drugs die ik nog steeds gebruik.
Een jointje heb ik geprobeerd maar vond ik niks.

Vroeger nu al lang geleden heb ik coke geprobeerd maar dat kosten te veel.
Het punt is als je het gebruikt werd je rustig en meteen nuchter als je gedronken had.

Pillen heb ik wel een tijdje gebruikt, ongeveer een half jaar.
Hier van was het effect best heftig.
Eerst begon je alle kleuren mooie te zien en ik veranderen 100% van wie ik echt was.
Niet dat ik gewelddadig werd of zo maar mijn voordoen verandereden en alles was gewoon goed en leuk. Je leefde in je eigen wereld, dus voor anderen kan je best saai zijn ^^
Morgens had je geen honger en zat je de hele dag op de bank tv te kijken omdat je nergens zin in had. ( beetje depri)

maar gelukkig is dat nu alle maal verledentijd en raad ik iedereen het af te proberen!!!
Ik heb ook mensen er aan onderdoor zien gaan, en die zijn nu alles kwijt.
Want beginnen is makkelijk, maar om er dan mee te stoppen blijft moeilijk.

<--- Groetje

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 16-10-2008, 09:13:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Ik heb ook verslavingen ;) Nicotine, chocola en cafeïne. Ik kan gewoonweg niet zonder..

Ik blow ook. In het weekend blow ik het meeste (dat komt neer op ongeveer tussen de 1 en 4 joints in.) vaak is dat verdeeld over het hele weekend. Het verschilt bij mij vaak. Ik heb een periode gehad (toen was ik gestopt met roken) dat ik elke avond zeker minimaal 2 jointjes rookte (die waren wel meer bruin dan groen, maar toch) Toen merkte ik dat ik ging blowen om de nicotine, toen ben ik maar weer gaan roken. Dat is in mijn ogen verstandiger. Mijn moeder vind dat ik nog steeds te veel blow, maar ik ben aan het minderen. Tot nu toe wil ik het beperken tot het weekend.. Dat lukt lang niet altijd.. want als ik met me vriendin in het park zit wordt er ook altijd geblowd.. Maar dan zit je met 10 man en heb en heb je 3 joints en die gaat de hele groep rond, dus daar merk je weining van.. En zoals nu is het vakantie en dat zit ik veel bij me vriend, en dan komen er ook veel vrienden langs, en dan is wordt er ook geblowd. Maar als ik dan geen zin heb doe ik het niet (gelukkig heb ik echte vrienden en zodra ik zeg dat ik niet hoef, dan wordt ie ook niet meer aan me aangeboden, dat is heel fijn)

Ik ben ook 1 keer heel erg veel wezen blowen.. Dat was het weekend van mijn vriends verjaardag.. Toen begonnen we de vrijdagmiddag al. We zijn stoned gaan slapen, nuchter opgestaan (rond een uur of 9 het bed uit) Rond een uur of 11 hebben we samen 1 joint gerookt en zijn toen naar de shop gegaan en vrienden opgehaald en sindsdien die dag niet meer nuchter geweest. Stoned gaan slapen en zondag ook stoned weer opgestaan.. En pas aan het einde van de zondagmiddag hebben we weer geblowd met zijn broer en zus en nog wat vrienden. Maar ik moet wel zeggen dat ik daarna nuchter zijn ook heel erg kon waarderen en heb me voor genomen om niet meer een heel weekend stoned te zijn.


Mijn ervaring met drugs is tot nu toe alleen nog maar wiet. 1 keer per ongeluk ook hash (omdat de ex-huisgenoot van me vriend zich "vergist" had. Ik ben toen van 2 hijsjes zo knetterstoned geweest dat ik geen hash meer wil) Ondanks dat zelfs me ouders aanraden dat hash beter is dan wiet..
Ik heb nog nooit iets van een pilletje, paddo's, snuiven of spuiten geprobeerd. En ik voel daar ook absoluut geen neiging toe. En dat wil ik ook zo houden.
Ik blow ook niet om me gelukkiger te voelen, want ik ben al hartstikke gelukkig :D Ik heb geweldige vrienden, en we blowen dan eigenlijk ook alleen om de gezelligheid :D Alles wordt gewoon intenser.
Ik heb ook dat ik altijd honger krijg van wiet, god wat is het dan lekker om een pizza te eten :D Gewoon zo'n nepding van de lidl.. Die zijn dan zelfs goddelijk.

- 18 + stukje - selecteren om te lezen
Sex heb ik ook een paar keer gehad toen ik stoned was, dat is een hele ervaring apart, hartstikke lekker, maar een hoogtepunt daarmee nog nooit bereikt. Dat is dan wel weer jammer Daarin tegen is de sex zelf al voldoende. (al doet mijn vriend zijn uiterste best voor me ^^ )

- einde 18 plus stukje -

Ik drink ook wel eens alcohol, maar ik doe nooit dat ik thuis eerst lekker stoned ga zitten worden en dan tijdens het uitgaan nog eens even 7 bier drink. Dat is zo levensgevaarlijk... Dat doe ik gewoonweg niet.. Wat ik dan wel doe is bijvoorbeeld lekker stoned worden en dan in een perioden van 4 uur, 2 flugels drinken. Of ik doe het anders om en drink 7 bier over de hele avonden en neem over die zelfde periode 4 á 5 hijsjes van een joint. Ik word of aangeschoten of stoned. Niet allebei.
En mijn moeder heeft me geleerd, dat als ik blow, ik het alleen moet doen als ik me goed voel. NIet om me gelukkig te doen voelen als ik niet lekker in me vel zit.. Aangezien drugs je gevoel versterkt. Dus dat doe ik ook niet. Alleen als ik me goed voel, anders niet.

Dit was mijn ervaring ermee. En toch raad ik mensen aan het neit zomaar te proberen omdat je vrienden het nouw toevallig doen! Ik heb dit gedaan omdat ik het zelf wou. Gebruik nooit (!) drugs onder groepsdruk!

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 16-10-2008, 12:43:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Rikku, waarom maak je een vrij onschuldig stukje over seks "beveiligd" en de rest van de tekst die over drugs en alcohol gaat niet?

Het is een stuk gezonder seks te hebben met een goede betrouwbare partner dan dat je een fles wijn leeg drinkt. lijkt mij iig.

Als we zelfs uitingen over liefdevolle seks gaan cencureren kunnen we net zo goed idt hele topic sluiten dunkt me...

Blijft een leuk onderwerp, Goede aanvulling verder Rikku, duidelijke bewoording!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 17-10-2008, 08:39:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
@Truitje, weet je waarom ik dat gedaan hebt?

Er zullen vast ook mensen van onder de 18 jaar dit topic lezen. En sommige willen nog helemaal niets van sex weten, of mogen het niet lezen, omdat de ouders er naast zitten. Vandaar dat ik het gecensureerd heb. Iedereen mag het van mij best lezen ;) anders had ik het er niet neergezet :P Maar ik deed het gewoon meer uit een beetje bescherming voor underaged mensen.


En bedankt voor je compliment ^^ ik wist niet zeker of het wel duidelijk was :)

_________________
Past the point of no return, no going back now

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 17-10-2008, 14:59:11 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Als beoefenaar van Falun Dafa / Falun Gong gebruik ik uiteraard geen middelen die je lichaam langzaam maar zeker verwoesten. Dus geen alcohol, geen nicotine en zeker geen drugs.
Heb wel heel wat jaartjes gerookt en op party' s dronk ik graag cocktails. Na het boek 'Zhuan Falun' te hebben gelezen stopte ik volledig met al die troep.
Het is een bewuste keuze die ik destijds maakte omdat ik graag spiritueel wil groeien naar een heel hoog niveau.
:wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 19:41:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hallo allemaal,

Ik vind het een heel interessant onderwerp. Zelf heb ik een blauwe maandag gerookt. Dat was omdat ik niet lekker in m'n vel zat en ik me af wilde reageren. Ben er mee gestopt omdat ik het gevoel kreeg dat het m'n gevoel onderdrukte, en dat ik juist meer moest gaan voelen om dichter bij mezelf te komen. Ik heb nog nooit geblowd en harddrugs gebruikt. Zelden drink ik alcohol, eigenlijk alleen een wijntje op feestjes, maar meer ook niet. Ik heb er denk ik nooit echt behoefte aan gehad.

Ik lees zo jullie verhalen, en vind het moeilijk om te zeggen of ik ergens voor of tegen ben. Ik denk dat het afhangt van hoe het gebruikt wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het op de langere termijn goed voor je is als je een bepaald middel gebruikt om bijvoorbeeld bepaalde dingen niet te voelen, omdat ze te pijnlijk zijn. Dat breekt je toch een keer op!

Maar je kunt jezelf "verdoven" op veel verschillende manieren, niet alleen met alcohol en drugs, maar ook met eten, juist niet eten, sporten, winkelen, seks, etc. Het zijn dus niet alleen drugs die slecht voor je kunnen zijn lijkt me. Voor het gebruik van alle middelen is het denk ik goed om je eens af te vragen waarom je het gebruikt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 22:32:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
IJsbeertje schreef:

Maar je kunt jezelf "verdoven" op veel verschillende manieren, niet alleen met alcohol en drugs, maar ook met eten, juist niet eten, sporten, winkelen, seks, etc. Het zijn dus niet alleen drugs die slecht voor je kunnen zijn lijkt me. Voor het gebruik van alle middelen is het denk ik goed om je eens af te vragen waarom je het gebruikt.



Ik wilde even ingaan op jouw visie van "verdoven". Niet dat het verkeerd is ofsow, maar ik wilde er toch even op ingaan. En even mijn mening geven ;)

Ik weet niet hoe het bij andere mensen zit, maar ik blow niet om mezelf te verdoven. Ik doe het omdat ik ervan geniet. Als ik het zou gebruiken om mezelf te verdoven, dan weet ik dat ik verslaafd ben geraakt. Wat ik gelukkig niet ben. Een voordeel van wiet bij mij is, dat ik er redelijk moe van wordt. Heel zelden gebruik ik het als slaapmiddel, maar meestal pak ik een slaappil van me vriend (al zijn die dingen ontiegelijk sterk, maar liever dat dan een blow) Al heb ik wel met mijn ouders overlegd, dat wanneer het 3 uur snacht is (en ik er om 9 uur al in lag) en dan nog niet kan slapen, dat ik dan een pret-shaggie neem om te kunnen slapen. Nu is dat gelukkig nog niet voorgekomen, omdat we ook homeopatische slaapmiddelen hebben.

Maar ik vind wel dat je gelijk hebt hoor IJsbeertje, in principe maakt het niet uit wat je gebruikt. Als je het gebruikt om je beter te voelen, of om te kunnen slapen, of om jezelf aan andere te bewijzen. Dan is het inderdaad niet goed. Dat heb ik wel met roken.. Ik zit nu op school in een gigantische stress periode en moet gewoon roken om mezelf te kalmeren en met frisse tegenzin weer door te gaan.

Nouw.. euhm... Ja, dat was eigenlijk wat ik er over wou zeggen :P

_________________
Past the point of no return, no going back now

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 22:59:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
@ Rikku: ik snap wat je bedoelt. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat iedereen die drugs (of wat dan ook) gebruikt, dat doet om zichzelf te verdoven. Ik wou alleen aangeven dat ik denk dat het goed is om na te denken over de reden waarom je iets gebruikt. Als je het voor je gevoel niet om een "verkeerde" reden doet, dan zie ik niet in waarom je ermee zou moeten stoppen. Maar volgens mij bedoelen wij precies hetzelfde haha :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugs
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 23:17:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
IJsbeertje schreef:
@ Rikku: ik snap wat je bedoelt. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat iedereen die drugs (of wat dan ook) gebruikt, dat doet om zichzelf te verdoven.



Oh maar zo bedoelde ik dat ook niet hoor, en zo had ik het ook niet uit je verhaal begrepen ;) Ik heb zo begrepen: Dat jij gewoon ook op algemene dingen doelde om jezelf te "verdoven" Eten kan namelijk ook goed verdoven. Dus ik denk inderdaad ook dat we hetzelfde bedoelen ^^

_________________
Past the point of no return, no going back now

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl